جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

خاطرات باسابقه‌ترین امام جمعه از امام(ره)

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 265361
نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با بیان خاطراتش در ارتباط با امام (ره) گفت: امام (ره) بسیار با سرعت رفتند و من به آن‌ها نرسیدم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سرپرستی خبرگزاری فارس در جنوب استان تهران به انتشار مجموعه خاطرات آیت‌الله سید مرتضی محمودی با سابقه‌ترین امام جمعه کشور با عنوان گنجینه خاطرات اقدام کرده است که از این پس هر از گاهی یکی از خاطرات ایشان منتشر خواهد شد، شماره اول این گنجینه چندی پیش منتشر شد، اینک شماره دوم گنجینه خاطرات را با عنوان به امام (ره) نرسیدم که خاطره‌ای از خوابی که آیت‌الله محمودی از امام (ره) دیدند مربوط است، منتشر می‌شود.

 امام (ره) مقامش عالی است، متعالی شود، خدمات ارزنده‌ای به اسلام و مسلمین کردند.

کربلا بودیم، ایشان نشسته بودند، سه روحانی هم کنار ایشان بودند و کیسه‌ای پر از نبات جلوی آقا بود.

ایشان دست کردند در کیسه و در حالی که تبسمی بر لبانشان نقش بسته بود یک شاخه نبات برداشتند و به راه افتادند و آن سه روحانی و بنده به‌دنبال ایشان حرکت کردیم، آرام آرام که می‌گذشت سرعت امام (ره) بیشتر می‌شد.

در نهایت ایشان و آن سه روحانی دیگر بسیار از من فاصله گرفتند، هرچه تلاش کردم دیگر به آن‌ها نرسیدم. بله، آن‌ها رفتند و من در راه ماندم.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین تصریح کرد: این حکایت ما جاماندگان است، شهدا رفتند، امام شهدا رفت اما ما مانده‌ایم، آن‌ها امروز قطعاً در حال استفاده از نعمت‌های الهی هستند، ما هم باید تا زمانی که می‌توانیم به وظایف خود در هر کسوتی به نحو احسن عمل کنیم تا شاید بتوانیم به آن عزیزان برسیم.

این هم خاطره‌ای دیگر از حضرت الله محمودی گلپایگانی است.

شبی دیگر امام (ره) را در خواب دیدم، ایشان کتابی را به من هدیه دادند.

در همان ایام بود که این آقا مهدی ما (اشاره به حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی محمودی مدیر حوزه علمیه امام‌صادق (ع) ورامین و کوچک‌ترین پسر آیت‌الله محمودی) وصیت‌نامه امام (ره) را با خط خوش می‌نوشت، صبح که بیدار شدم احساس کردم کتابی که امام (ره) به من هدیه داده همان وصیت‌نامه ایشان بوده که آقا مهدی با خط خوش نوشته، بنابراین دانستم این عمل آقا مهدی مقبول واقع گشته است.

گفتنی است، حجت‌الاسلام سید مهدی محمودی سال 60 در انجمن خوشنویسان تهران ثبت‌نام کرده و بعد از گذشت پنج سال (1365)، فارغ التحصیل انجمن خوشنویسان ایران شد.

این جانباز هنرمند سرانجام پس از 15 سال تمرین و ممارست در زمینه خوشنویسی از سال 1376 پیام استقامت، پیام برائت و وصیت‌نامه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را در قالب انواع خط‌ های ثلث، شکسته و نسخ تألیف کرده که به همت مؤسسه نشر آثار حضرت امام (ره) به چاپ رسیده است.

ایشان مجموعه پرتو نور از وصیت‌نامه حضرت امام (ره) را نیز به‌صورت تابلو در قالب انواع خط‌ های ثلث، شکسته و نسخ ارائه کرده است.

مدیر حوزه علمیه امام‌صادق (ع) ورامین با بیان این‌که در خانواده مشوق خاصی جهت فعالیت در عرصه خوشنویسی نداشته است، تصریح کرد: علاقه و انگیزه ذاتی من را به سوی فعالیت در زمینه خوشنویسی که یکی از هنرهای اصیل ایران زمین محسوب می‌شود، کشاند.

وی همچنین کتاب «آموزش کامل خط نستعلیق، چکیده‌ای از کتاب اسرار نستعلیق» را در سال 81 تألیف کرد و به همت مؤسسه صاحب‌الزمان (عج) به چاپ رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *