سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تعداد گرسنگان در آمريكا 10 برابر شده است

يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۳۴
کد مطلب: 264585
تعداد گرسنگان آمريكا كه نيازمند كمك غذايي هستند از دهه 1970 تا به امروز بيش از 10 برابر شده است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، پايگاه پژوهشي گلوبال ريسرچ با انتشار گزارشي به بهانه بحران اقتصادي و بدهي و كسري بودجه در آمريكا نوشت: بسياري از مردم آمريكا در شرايط فعلي نمي توانند به لحاظ اقتصادي تاب بياورند. فقر، بيكاري يا داشتن شغلي با درآمد كم، بي خانماني، گرسنگي و نااميدي زندگي بسياري از مردم آمريكا را تحت تاثير قرار مي دهد و اين در حالي است كه مقامات ثروتمندترين كشور جهان به اين وضع اهميتي نمي دهند. ثروت دوباره بين بانكداران، شركت هاي بزرگ و ثروتمندان توزيع مي شود و فقر بيش از پيش بر طبقه فقير جامعه آمريكا سايه مي افكند.

اين گزارش مي افزايد: در دهه 1970 ميلادي، از هر 50 آمريكايي، يك نفر كمك غذايي دريافت مي كرد. در پايان سال 2008 از هر 5/6 آمريكايي يك نفر يعني 31 ميليون نفر اين كمك را دريافت مي كردند اما امروزه اين تعداد به حدود 48 ميليون نفر رسيده و آمار همچنان رو به افزايش است. بيش از نيمي از جمعيت آمريكا به كمك فدرال نياز دارند و با گذشت يك يا دو دهه اين تعداد احتمالا افزايش مي يابد. در عين حال درآمد متوسط يك خانوار رو به كاهش است و نرخ بيكاري به 23درصد رسيده است. حدود صد ميليون آمريكايي در سن كار، بيكار هستند و شمار زيادي نيز درآمد بسيار كمي دارند. شرايط روز به روز بدتر مي شود.

گلوبال ريسرچ نوشت «طبقه متوسط آمريكا در حال ناپديد شدن است و اغلب كودكان در خانواده هايي با درآمد كم يا بسيار فقير زندگي مي كنند. آمارها نشان مي دهد ميزان نابرابري درآمدي در آمريكا بيشتر از ساير كشورهاي توسعه يافته است و شيلي، مكزيك و تركيه نيز در اين زمينه رتبه بالايي دارند. از سال 1989 ميلادي تاكنون، نابرابري و اختلاف طبقاتي در 49 ايالت آمريكا افزايش يافته است.»

در اين گزارش خاطرنشان شده است: در سال 2012 بيش از 50درصد از فارغ التحصيلان دانشگاهي آمريكا كمتر از 25 سال در آمريكا يا شغلي با درآمد كم داشتند يا بيكار بودند و پيش بيني مي شود اين وضع در سال ميلادي جديد بدتر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *