جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

بازداشت 88 تن از دلالان سكه و ارز

يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 263367
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 88 تن از دلالان سكه و ارز در اجرای مرحله جدید از طرح برخورد با دلالان سكه و ارز در سطح شهر تهران خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سرهنگ عباسعلی محمدیان با بیان اینكه یكی از وظایف اصلی پلیس آگاهی برخورد با متخلفان و اخلالگران بازار سكه و ارز است، گفت: بنا بر تصمیمات مقام قضایی و تدابیر رییس پلیس پایتخت پیرامون "رسیدگی به شكایات شهروندان"، اقدامات ماموران پلیس آگاهی از شب گذشته در این خصوص آغاز شد.
 
وی با بیان اینكه در این طرح بر فعالیت فروشندگان غیرمجاز، دستفروشان و دلالان سكه و ارز كه از فرصت‌های پیش آمده سوء استفاده كرده‌اند و اقدام به فروش سكه‌های تقلبی، وجوه نقد مشتریان و توزیع دلارهای جعلی و سكه‌های با عیار پایین كرده بودند، برخورد و نظارت كامل صورت گرفت، گفت: اخیرا تعدادی از این افراد متخلف با توجه به اینكه فرصت فعالیت در طول روز را نداشته‌اند، اقدام به كلاهبرداری از شهروندان در تاریكی شب می‌كردند كه در این راستا شكایت‌هایی از سوی شهروندان مبنی بر فروش ارز تقلبی در میان ارزهای واقعی و یا سرقت ارز سكه‌های خریداری‌ شده ارائه شد.
 
رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اجرای این طرح، گفت: این مرحله از طرح از ساعت 8 شب گذشته طی عملیاتی هماهنگ در محدوده عملیات این افراد صورت گرفت كه طی آن 88 تن از فروشندگان و دلالان سكه و ارز كه به صورت غیرمجاز و مجرمانه اقدام به خرید و فروش سكه و ارز كرده بودند، بازداشت شدند.
 
به گفته محمدیان، این دسته از افراد دستگیر شده، پس از انجام تحقیقات و تكمیل پرونده، به حضور مقام قضایی معرفی شدند.
 
وی به این دسته از افراد و دلالان هشدار داد كه از اقدامات مجرمانه خود پرهیز كنند، چرا كه اقدامات آنان سبب ایجاد سلب آسایش شهروندان، سد معبر، بروز سرقت و كلاهبرداری می‌شود و پلیس نیز در این زمینه كوتاه نخواهد آمد و با متهمان شدیدا برخورد خواهد كرد.
 
وی همچنین از شهروندان نیز خواست كه نیازهای خود را در این زمینه از طریق مراجعه به مراكز صرافی معتبر و مجاز تامین كنند تا مورد كلاهبرداری و سرقت از سوی شیادان و دلالان متخلف سكه و ارز قرار نگیرند.
 
رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینكه بارها مشاهده شده كه مشتریان پس از خرید از دلالان سكه و ارز، متوجه تقلبی بودن آن شده‌اند، گفت: مراجعه شهروندان به این افراد، سبب بروز درگیری و ضرب و جرح از سوی دلالان شده، در حالی كه مراجعه به صرافی‌های معتبر این امكان را به مشتریان می‌دهد كه در صورت بروز مشكل بتوانند به این مراكز مراجعه و مشكلات خود را حل كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *