چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

گزینه های دولت برای وزارت ارتباطات

يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 260614
محمدرضا میرتاج الدینی تاكید كرد: دولت هنوز ادغام نكرده یا سازمانی را تشكیل نداده بلكه تنها برای وزارتخانه مورد نظر سرپرست انتخاب كرده تا به محض نهایی شدن به مجلس ارائه كند و آن مجلس خواهد بود كه در خصوص نتیجه نهایی تصمیم گیری خواهد كرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، معاون نظارت بر اجرای قانون اساسی رئیس جمهور گفت: دولت بر اساس بررسی های كارشناسی به این نتیجه رسید كه وزارت ارتباطات را در وزارتخانه دیگری ادغام یا آن را تبدیل به یك سازمان كند اما این كار منوط به تصویب در مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
 
محمدرضا میرتاج الدینی درباره علت انتخاب وزارت ارتباطات برای ادغام تصریح كرد: وزارت ارتباطات پس از واگذاری بخش های مهمی از آن مانند مخابرات با 15 هزار كارمند و واگذاری پست بانك و امور تصدی گری شركت پست در آینده، عملا به وزارتخانه كوچكی تبدیل خواهد شد كه تنها وظایف حاكمیتی برعهده خواهد داشت.

وی با اشاره به اینكه پس از واگذاریها تنها چند مجموعه باقی می ماند كه وظایف حاكمیتی برعهده خواهند داشت، خاطرنشان كرد: از این بخشهای حاكمیتی، كمیسیون تنظیم مقررات هم به شورای فناوری پیوست كه بنا به دستور مقام معظم رهبری تشكیل شده بود بنابراین عملا بخش های باقی مانده در حد یك وزارتخانه نخواهد بود كه تشكیلات و تجهیزات یك وزارتخانه را به خود اختصاص دهد.
 
معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی افزود: به این دلیل بود كه دولت تصمیم گرفت این وزارتخانه را در وزارتخانه دیگری ادغام یا به یك سازمان مستقل تبدیل كند كه تكلیف قانونی خود را انجام داده باشد.
 
میرتاج الدینی اظهار كرد: در قانون برنامه پنجم به دولت تكلیف شده تا تعداد وزارتخانه ها را به 17 وزارتخانه كاهش دهد كه این تكلیف محقق شد ولی با اضافه شدن وزارت ورزش و جوانان از سوی مجلس مجدد این وظیفه برعهده دولت ماند.
 
وی تاكید كرد: دولت هنوز ادغام نكرده یا سازمانی را تشكیل نداده بلكه تنها برای وزارتخانه مورد نظر سرپرست انتخاب كرده تا به محض نهایی شدن به مجلس ارائه كند و آن مجلس خواهد بود كه در خصوص نتیجه نهایی تصمیم گیری خواهد كرد.
 
معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی افزود: اگر این تكلیف قانون برنامه محقق نشود بعید می دانم دولت بعدی بتواند آن را در سال های ابتدایی كار خود محقق كند كه در این صورت است كه حكم برنامه معطل خواهد ماند كما اینكه در قانون برنامه چهارم این اتفاق افتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *