شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

قضاوت درباره نرخ بیکاری وظیفه ما نیست!

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 259656
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به وجود چالش ملاحظات اخلاقی در تولید آمار، گفت: مرکز آمار فقط نرخ بیکاری را بدون هیچ‌گونه قضاوتی اعلام می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عادل آذر امروز در همایش کاربرد آمار در مدیریت و حکمرانی در تهران با بیان اینکه ملاحظاتی اخلاقی در تولید آمار از چالش های جدی نظام های آماری است، گفت: حکمرانی نیکو مستلزم ایجاد نظام شفافیت پاسخگویی ، کنترل و تدبیر است.
 
وی اظهار داشت: در طول اجرای برنامه به صورت مستمر از روند اجرای برنامه ها اطلاعات و آمارها جمع آوری می شود و در صورت نیاز اصلاحات لازم هم در آنها صورت می گیرد.
 
رئیس مرکز آمار ایران خاطرنشان کرد: انعطاف پذیری فنون آماری، تمایل به بزرگنمایی برای جلب توجه مخاطبان و نگاه تک بعدی در آمار از استفاده های نادرست آماری است.
 
وی آمار را حرفه ای بی طرف و مستقل دانست و گفت: در استخراج و ارائه آمار شخصی نکردن فعالیت ها باید مورد توجه باشد.
 
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه هم اکنون در ارائه نرخ بیکاری برخی نقدها وجود دارد، بیان داشت : مرکز آمار فقط آماری بیکاری را ارائه می کند اما هیچ قضاوتی درباره آن ندارد.
 
عادل آذر ادامه داد: ما تلاش می کنیم در مورد نرخ بیکاری دقیقا عملکردها را اعلام کنیم ولی اینکه اگر کسی از آمار راضی باشد یا نباشد را مورد توجه قرار نخواهیم داد.
 
وی تاکید کرد: تاکنون حتی یک مورد شکایت از اینکه مرکز آمار اطلاعات شخصی خانوارها، سازمانها و یا نهادها را منتشر کرده باشد، وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *