سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

«دین هخامنشیان» چه بوده است؟

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 258874
مرتضی ثاقب‌فر از انتشار کتاب‌های تازه‌ای از جمله «دین هخامنشیان» خبر داد.
به گزارش جهان، این پژوهشگر و مترجم آثار تاریخی به ایسنا، گفت: نوشتن کتاب «دین هخامنشیان» را به تازگی به پایان برده‌ام. این کتاب در 250 صفحه است که من در آن سعی کرده‌ام پاسخ آن دسته از افرادی را که نسبت به زرتشتی بودن دین هخامنشیان تشکیک ایجاد کرده‌اند‌، بدهم و با دلایل محکم بگویم که دین هخامنشیان، زرتشتی بوده است.
 
ثافب‌فر همچنین گفت: دو جلد کتاب دیگر شامل مقالات، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایم راجع به ایران‌شناسی و شاهنامه‌شناسی آماده انتشار شده و همراه با کتاب «دین هخامنشیان» برای چاپ به انشارات شورآفرین سپرده شده‌اند.
 
او در ادامه گفت: دو کتاب دیگر با نام‌های «خودآموزه بدبختی روان‌شناسی طنز» در 200 صفحه و «جامعه‌شناسی فلسفه» از امیل دورکیم نیز برای چاپ در دست انتشارات علمی قرار گرفته‌اند. همچنین ترجمه کتاب دیگری به نام «زاده در خون» با عنوان فرعی «رازهای گمشده فراماسونری» به پایان رسیده است. این کتاب درباره فراماسونری است که هم‌اکنون در حال نوشتن مقدمه‌ی‌ آن هستم.
 
این مترجم آثار تاریخی در ادامه همچنین گفت: حدود شش سال است که 15 جلد از کتاب‌های «تاریخ جهان باستان» را ترجمه کرده‌ام، این کتاب در زبان انگلیسی 15 جلد است، اما برگردان فارسی آن به 30 جلد رسیده است و نیمی از آن را من ترجمه کرده‌ام. کتاب هم‌اکنون در دست انتشارات اساطیر است و فکر می‌کنم تا به حال به خاطر مشکلات گرانی کاغذ به چاپ نرسیده است.
 
او درباره این کتاب ادامه داد: دو یا سه جلد از این کتاب مربوط به تاریخ ایران است و بیش‌تر کتاب مربوط به امپراتوری روم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *