يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

شبکه‌‌زیرزمینی‌سرقت‌گاز/جایزه برای‌شناسایی

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 257721
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با تشریح جزئیات جریمه سارقان گاز از شناسایی شبکه‌های زیرزمینی برای سرقت گاز خبر داد و اعلام کرد: برای شناسایی سارقان و تخلفات گازی جایزه‌‌های نقدی مناسبی پرداخت می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، با گذشت 2 سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، افزایش بهای گاز طبیعی و صدور قبوض نجومی برای برخی از مشترکان خانگی و تجاری منجر به افزایش تخلفات گازی در سطح کشور شده است.
در حال حاضر در برخی از استان‌های کشور پدیده انشعابات غیر مجاز، دست کاری کنتور و سرقت گاز به میزان قابل توجه‌ای افزایش یافته که این پدیده منجر به اتخاذ تصمیات جدید به منظور مقابله با سارقان شبکه ملی گاز ایران شده است.
 
محمدرضا غروی در گفتگو با مهر درباره آخرین اقدامات انجام گرفته برای برخورد قانونی با تخلفات گازی و به ویژه سرقت گاز طبیعی در سطح کشور، گفت: سال گذشته شرکت ملی گاز با مشارکت بخش خصوصی عملیات نظارت و بازرسی گسترده‌ای را برای شناسایی تخلفات و به ویژه انشعابات غیرمجاز گاز آغاز کرد.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری هم طرح برخورد با تخلفات گازی با شدت بیشتری در تمامی شرکت‌های گاز استانی سراسر کشور اجرایی شده است، تصریح کرد: تاکنون مکانیزم های متعددی برای جریمه متخلفان و شناسایی سارقان گازی تعریف و اجرایی شده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به تعیین "جایزه و حق کشف" نقدی برای شناسایی سارقان گازی، اظهار داشت: از این رو به افرادی که سرقت‌های گازی را شناسایی و گزارش کنند، پاداش های نقدی مناسبی پرداخت خواهد شد.
 
وی از دست کاری کنتور، ایجاد انشعابات غیر مجاز و زیر زمینی، اختلال در سامانه اندازه گیری به عنوان مهمترین و رایج ترین تخلفات گازی در سطح کشور یاد کرد و افزود: مشترکانی که به صورت جزئی اقدام به تخلف و سرقت گاز کنند، جریمه نقدی و انشعاب گاز آنها برای مدتی قطع خواهد شد.
 
غروی همچنین از شناسایی سرقت‌های گسترده و حجیم گاز طبیعی توسط برخی از مشترکان پرمصرف همچون صنایع خبر داد و یادآور شد: این مشترکان علاوه بر جریمه نقدی و قطع گاز به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.
 
در همین حال مصطفی کشکولی معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز پیشتر با بیان اینکه با مشارکت شرکتها و ادارات گاز استانی 400 نیروی متخصص و آموزش دیده به‌طور شبانه روزی وضعیت شبکه گاز را مورد بازرسی قرار می‌دهند.
 
این عضو هیئت مدیره شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه تاکنون علاوه بر بازرسی‌های فیزیکی از سطح شبکه ملی گاز طرح‌های جدیدی هم برای برخورد با تخلفات گازی تعریف شده است، یادآور شده بود: پیش بینی می‌شود با نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند گاز و راه اندازی مرکز کالیبراسیون فشار قوی گاز میزان تخلفات گازی به حداقل کاهش یابد.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای برخورد با متخلفان گازی کشور یکسری محدودیت‌های قانونی هم وجود دارد، بیان کرده بود: شرکت ملی گاز با هماهنگی با دستگاه های مختلف به دنبال رفع محدودیت های قانونی برای برخورد قانونی با هرگونه تخلف و سرقت گاز در کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *