دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲

اجازه نمی‌دهیم قیمت دارو افزایش یابد

يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 255434
وزیر بهداشت گفت: با وجود تغییر نرخ ارز مرجع، اجازه نمی‌دهیم افزون بر تغییرات نرخ ارز، افزایش قیمت دیگری در دارو ایجاد شود زیرا باید از جیب مردم خارج شود.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مرضیه وحید دستجردی یادآور شد: نرخ ارز مرجع برای داروهای وارداتی از 10هزار و 500ریال به 12هزار و 260ریال افزایش یافته است و برای اینکه این تفاوت قیمت هزینه دارو را گران نکند باید یارانه آن بیش از 100درصد تعلق گیرد.
 
وحید دستجردی گفت: ما چنین ذهنیتی نداریم و از خودمان توقع هم داریم که در چنین شرایطی به مردم سختگیری بیشتری نشود بر همین اساس تلاش می‌کنیم قیمت داروها افزایش پیدا نکند.
 
وی بیان کرد: کمیته نرخ و قیمت‌گذاری در این زمینه تصمیم گیری می‌کند و سعی خواهیم کرد به غیر از مابه التفاوت نرخ ارز مرجع، هیچ قیمتی افزایش نیابد.
 
وحید دستجردی افزود: از مردم درخواست داریم اگر در جایی به افزایش قیمت چشمگیری برخورد کردند، موضوع را به شماره 1490 ستاد رسیدگی شکایت های دارویی منعکس کنند تا با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.
 
وی یادآور شد: امسال تاکنون 50 درصد از بودجه بیماری های صعب العلاج به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص یافته است که با پیگیریهای انجام شده معاونت حوزه راهبردی ریاست جمهوری قول داده اند که100درصد این بودجه تخصیص یابد.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: داروهای بیماران صعب العلاج و سرطانی باید با یارانه دارویی وارد کشور شود که تاکنون 78درصد یارانه این بخش تخصیص یافته است و باید بیش از 100درصد تخصیص یابد.
 
وحید دستجردی افزود: داروهای ساخته شده وارداتی 3/2تا 7/ 3 درصد مجموع داروهای کشور را شامل می‌شود.
 
بر اساس این گزارش وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که به منظور افتتاح چند پروژه عمرانی و درمانی به بوشهر سفر کرده است، گفت: بیمارستان شهدای خلیج فارس یکی از قطبهای مهم درمانی جنوب است که نه تنها برای پاسخ نیازهای درمانی مردم استان بوشهر بلکه حوزه گردشگری و سلامت را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
وحید دستجردی افزود: امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر که یکی از بیمارستان‌های بزرگ کشور است بهره‌برداری می‌شود و برای تجهیز این بیمارستان 180میلیارد ریال توسط این وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هزینه شده است.
 
وی اظهار کرد: در بخش دولتی 100هزار تخت بیمارستانی وجود دارد و 66هزار تخت بیمارستانی نیز در حال طراحی، مطالعه و ساخت است که با بهره برداری از آنها سطح بندی تخت‌های بیمارستانی سال 93 این وزارتخانه محقق می شود.
 
وحید دستجردی اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال 14هزار تخت بیمارستانی به تختهای کشور اضافه می‌شود.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با  اشاره به برنامه پزشک خانواده گفت: برای اجرای این برنامه به 8 تا 9هزار میلیارد ریال اعتبار برای امسال نیاز است.
 
وحید دستجردی افزود: هم اینک طرح پزشک خانواده از سوی پنج دانشگاه علوم پزشکی در استان های مازندران، سیستان و بلوچستان، خوزستان، تهران و فارس در دست اجراست.
 
وی اضافه کرد: از 50 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی 35 دانشگاه دیگر نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند که تحقق این مهم در گرو تامین اعتبار برای سازمانهای بیمه گر و بیمه سلامت ایران است.
 
وحید دستجردی اظهارکرد: اگر اعتبار مورد نیاز تحقق پیدا کند تا 8 ماه آینده نیمی از شهرهای کشور زیر پوشش طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار خواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تو رو خدا مردم را بیخیال شوید. هرکاری میخواهید بکنید بکنید. تو بحث لبنیات کلی ژست حمایت از مصرف کننده و کنترل قیمتها را گرفتید. بعد هم قیمتها را کلی بردند بالا بعد آقایان آمدند ژست تثبیت قیمتها را گرفتند که اجازه نمیدهیم لبنیات گران شود. البته منظورشان گرانتر بود. حالا شده قضیه دارو این که نمیگذاریم قیمتها بالا برود اسم رمز است از فردا قیمتها شروع به بالا رفتن می کند...
مثل خیلی چیزهایی دیگه که گفتیدو گران نشد نه!!!!!!!!!!!!!!!