جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

آيا حيوانات هم مي خندند؟

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب: 253056
اغلب حيوانات ماهيچه هاي توسعه يافته اي در صورتشان براي نشان دادن حالت خنده ندارند ،بنابراين نمي توانند حتي اداي خنديدن هم در بياورند.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از نيونيوز نوشت:  خيلي ها فكر مي كنند خنديدن و گريه كردن حالت هاي انسان هستند كه مربوط به عقل و شعور انسان است اما اين نظريه درست نيست.
 
گزارش ها نشان مي دهند ؛خنده و گريه حالت هاي هيجاني ناشي از خوشحالي و ناراحتي هستند و دست كم در ميان پستانداران و پرندگان اين هيجان ها وجود دارد. بخش هاي مرتبط با اين هيجان ها در مغز آنها شناسايي شده و رفتارهاي آنها نيز نشان دهنده بروز هيجان هاي همراه با شادي يا اندوه است.
 
حالتي كه انسان در زمان شادي به صورتش مي دهد و يا نااميد مي شود در شامپانزه ها هم وجود دارد. شامپانزه ها هنگام شادي و هنگام ترسيدن حالت هايي مانند انسان ها را دارند هر چند شامپانزه هايي كه در كنار انسان ها تربيت شده اند گاهي در زمان شادي هم حالتي شبيه خنده انسان بروز مي دهند چون يادگرفته اند اين حالت به معني شادي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *