يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

فوتبال ایران چقدر درآمدزاست؟

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 252911
پیشکسوت فوتبال معتقد است که فوتبال ایران در تمام بعدها ضعیف است و باشگاهی نیز به معنای واقعی نداریم و فقط چند تیم فوتبالی وجود دارند و گروهی خاص در فوتبال برای دریافت پول‌های بیشتر و پست و مقام بالاتر در فوتبال درآمدزایی می‌کنند و همین درآمد را در جهت گرفتن بازیکنانی خرج می‌کنند که هیچ سودی برای فوتبال ندارند.
به گزارش جهان، جلال امیدیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص درآمدزایی فوتبال ایران اظهارکرد: درآمدزایی وجود دارد، اما نوع هزینه و درآمدزایی مهم است. درحال حاضر فوتبال ایران فقط برای گروهی خاص درآمدزا است و برای جامعه و مردم هیچ درآمدی ندارد.
 
وی با بیان اینکه هزینه بر بودن فوتبال بر روی اقتصاد مملکت نیز تاثیرگذار خواهد بود، تصریح‌کرد: تیم نفت تهران برای اردویی 20 روزه در کرواسی اردو می‌زند که هیچ سودی از لحاظ فنی برای این تیم ندارد. هم اکنون وضعیت اقتصاد و ارز کشور مشخص است پس چرا باید چنین هزینه‌ای شود و این تیم به کرواسی برود؟ این هزینه را من و شما می پردازیم و هیچ سودی نیز ندارد.
 
پیشکسوت فوتبال اصفهان با بیان اینکه ما در فوتبال هزینه می‌کنیم، اما نه درآمدی کسب می‌کنیم و نه نتیجه‌ای می‌گیریم، عنوان‌کرد: فوتبال ایران در تمام بعد‌ها ضعیف است و باشگاهی نیز به معنای واقعی نداریم و فقط چند تیم فوتبالی وجود دارند و گروهی خاص در فوتبال برای دریافت پول‌های بیشتر و پست و مقام بالاتر در فوتبال درآمدزایی می‌کنند که هیچ سودی برای ورزش ندارد.
 
امیدیان با اشاره به صحبت مدیرعامل گهر مبنی بر اینکه قرار بوده این تیم با سپاهان بازی کند و نه استقلال، افزود: تیم‌ها خرج می‌کنند، اما به دلیل سو مدیریت در کمترین زمان، بازی یک تیم را تغییر می‌دهند؛ شما با همین نمونه کوچک ببینید که چقدر ساختار مدیریتی ضعیف است. یا همین مجمعی که تشکیل شده و فتح الله زاده و رویانیان که مدیر دو تیم بزرگ هستند جلسه را به دلیل اعتراض ترک می‌کنند!
 
وی در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی برای درآمدزا شدن فوتبال پیشنهاد می‌کنید، یادآورشد: نباید تماشای یک دیدار را رایگان اعلام کنند. باید مردم را نیز مشارکت دهند، اروپا با آن هزینه سنگین چند میلیاردی، برای هواداران کارت‌های عضویت ایجاد کردند، تیم‌ها در جامعه نفوذ دارند و تبلیغات وسیعی نیز انجام می‌دهند و انواع لوازم و پیراهن‌های ورزشی خود را به فروش می‌گذارند، ولی ما یکی از این کارها را انجام نمی‌دهیم و چند نفر برای اینکه مدیران فوتبالی خوششان بیاید کاری در این فوتبال کرده‌اند که این رشته هیچ سودی برای ورزش نداشته باشد.
 
امیدیان با بیان اینکه از لحاظ فرهنگی نیز در این چندساله ضعیف شده‌ایم، تصریح‌کرد: پولادی به دلیل تعویض، شیشه‌ رختکن را می‌شکند و بعد نیز مسولان با کذب دانستن مسئله، این قضیه را انکار می‌کنند. مسؤولان باید با مردم روراست باشند تا با مدیریت صادقانه در فوتبال بتوانیم در همه مسایل تخصصی عمل کنیم.
 
وی با بیان اینکه تیم‌های عربی که اصلا مطرح نیستند دو یا سه مشاور اقتصادی دارند، عنوان‌کرد: آنها در این فوتبال کمی درآمدزایی می‌کنند و همین درآمد را نیز در جهت گرفتن بازیکنی که هیچ جایگاهی از نظر فنی ندارد هزینه می‌کنند و ریخت و پاش‌های بی‌مورد انجام می‌دهیم که بسیار بد است و در خصوص اسپانسرها نیز باید بگویم که هر کسی پولی داشته باشد برای تیمی خرج می‌کند و بدون هیچ نتیجه‌ای میدان را خالی می‌کند و اسپانسر بعدی می‌آید و دوباره این داستان تکرار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *