يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

كارشكني بانك‌مركزي براي‌تخصيص ارزبه دارو

شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۱۴
کد مطلب: 252749
رئیس کمیسیون بهداشت گفت: در جلسه کمیسیون بهداشت با حضور رئیس‌جمهور، مراتب کارشکنی بعضی مسئولان در بانک مرکزی براي تخصیص ارز مرجع واردات دارو به احمدي‌نژاد ابلاغ شد که در آن جلسه مقرر شد تذکر جدی به کارشکنان در این زمینه داده شود اما متاسفانه همچنان با كارشكني و عدم همکاری گذشته روبه‌رو هستیم.
به گزارش جهان، حسين‌علي شهریاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی ما رصد اجرای صحیح قوانین تصویب شده است و اهمیت این موضوع برای كميسيون بهداشت به اندازه‌ای بوده که تصمیم داریم سال 91 و 92 را به پیگیری جدی نظارت بر اجرای قوانین صرف كنيم همچنین در صورت اجرای غیر صحیح قانون به رفع زمینه‌های بروز مشکل بپردازیم.
 
وی در ادامه با اشاره به بازنگری در طرح کنترل جمعیت افزود: با برگزاري نشست‌های زیادی به این نتیجه رسیده‌ایم که باید در رابطه با این موضوع به طرح جامعی برسیم و در همین راستا کمیته‌ای از کمیسیون‌های بهداشت و درمان، اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده است و با دعوت از کارشناسانی متخصص به بررسی‌های دقیق‌تری در رابطه با این موضوع خواهیم پرداخت.
 
شهریاری در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با تخصیص ارز مرجع برای واردات دارو تصریح کرد: برای دارو حداقل به یک و نیم میلیارد دلار ارز مرجع نیاز داریم که قطعا ارزی که برای واردات باید تخصیص داده شود از ارز مرجع خواهد بود اما متاسفانه برخلاف وعده‌های داده شده از سوی مسئولان طی جلسه‌ای که کمیسیون بهداشت و درمان با برخی وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان دارو داشته، با شکایت این افراد در راستای عدم تخصیص ارز مرجع روبه‌رو بودیم.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: در جلسه کمیسیون با حضور رئیس‌جمهور، مراتب کارشکنی بعضی مسئولان در بانک مرکزی براي تخصیص ارز مرجع به احمدي‌نژاد ابلاغ شد که در آن جلسه طبق اظهارات رئیس‌جمهور مقرر شد تذکر جدی به کارشکنان در این زمینه داده شود اما متاسفانه همچنان با عدم همکاری و کارشکنی‌های گذشته روبه‌رو هستیم.
 
شهریاری با اشاره به اهمیت حوزه سلامت خاطر نشان کرد: تمامی مسئولان باید در نظر داشته باشند که در حوزه سلامت به دلیل اهمیت بالای آن هیچ‌گونه چالشی به وجود نیاید که در همین راستا طی نامه‌ای به رئیس جمهور، کمیسیون بهداشت خواستار شد که تدابیری اتخاذ شود تا با حوزه سلامت به دلیل اهمیت بالای آن هیچ شوخی و کوتاهی صورت نگیرد.
 
وی در پایان يادآور شد: علی‌رغم تمامی مصوبات مناسبی که در این حوزه به تصویب می‌رسد متاسفانه شاهد دید نامناسب دولتمردان در این زمینه هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *