دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

داستان بازگشت دو هم‌پرواز به خاک میهن

جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 251533
کاش دو کشوربرای تبادل شهدا به توافق می‌رسیدند، کاش پیگیری برای شناسایی و تبادل شهدای خلبان زودتر شروع می‌شد؛ می‌دانی! مادرت با چشم باز از این دنیا رفت و به دیدارت شتافت. حسرت تشییع پیکر پاکت و گریه بر مزارت را تا لحظه مرگ با خود داشت.
به آغوش وطن خوش آمدی. همان وطنی که در نخستین روز اعلام جنگ، دفاع از خاکش را به جان خریدی و پیشگام همه رشادت‌ها شدی.
 
گفته‌اند پیکرهای پاکتان از هواپیما به رود دجله سقوط کرده است ولی مادرانتان مایوس نشده بودند و تا آخرین لحظه منتظر بازگشت شما به خاک وطن بوده‌اند.
 
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، «خالد حیدری» نخستین شهید خلبان پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان در روز 31 شهریورماه 1359 در قالب گروه پروازی «آلفارد» از پایگاه به پرواز درآمد و در عملیاتی پیروزمندانه پایگاه هوایی «کوت» عراق را بمباران کرد. در این عملیات پروازی، هواپیمای فانتوم شهید حیدری و کمک‌خلبانش سرلشکر محمد صالحی مورد هدف موشک زمین به هوای پایگاه کوت قرار گرفت و آنها به مقام رفیع شهادت نائل شدند.
 
چه پرنده‌وار و چه با شهامت به شهادت دست یافتید و چه مشتاقانه به راه افتادید که جزو نخستین کاروان شهدا باشید و "السابقون" را برای خود رقم بزنید. روح پاکتان در آسمان پرواز کرد و در لحظه شهادت کسی جز هم‌پرواز صدایتان را نمی‌شنید.
 
خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یکی شیعه و دیگری سنی در وحدتی آسمانی به شهادت رسیدند و تنها شاهدان پرواز یکدیگر بوده‌اند.
 
32 سال از پرواز نخستین خلبانان شهید کشور گذشته ولی ذره‌ای از قداست،بزرگی و شکوه شهادت‌شان کم نشده و همچنان برای وطن و هموطنانشان مایه فخر و رشادت خواهند بود. شکوه پایان انتظار و لحظه گرانقدر بازگشت آنان گواه اشتیاق دل‌هایی است که سال‌ها در انتظار بوده‌اند. دست‌هایی که در تلاشند لحظه‌ای به این تابوت‌های مقدس پرچم‌پوش برسند،نشان از انتظار خاک وطن دارند.
 
«پانته‌آ صالحی»، دختر شهید صالحی، در میان خانواده‌های شهدا که به استقبال آمده‌اند، حضور دارد. اشک‌هایش نمی‌گذارند تابوت پدر را از میان تابوت‌ها تشخیص دهد. به آغوش مادر بازمی‌گردد و گریه سر می‌دهد.
 
روحتان شاد و مزارتان نور باران باد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *