شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

عکسبرداری و فیلمبرداری از پلیس ممنوع!

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 250582
اسپانیا در نظر دارد گرفتن عکس و فیلم از پلیس و نیروهای امنیتی در حال انجام وظیفه و انتشار و پخش آنها را ممنوع اعلام کند.
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین، آسوشیتد پرس خرخه فرناندز دیاز وزیر کشور اسپانیا گفت: دولت به زودی گرفتن عکس ، فیلم و پخش و انتشار هر گونه تصویر و صدا از ماموران پلیس و نیروهای امنیتی این کشور را در زمان انجام وظیفه ممنوع اعلام می کند.

ثریا سائنز دوسانتاماریا معاون وزیرکشور اسپانیا گفت این تصمیم پس از آن اتخاد شد که تصاویر خشنی از درگیری بین پلیس و مردم معترض در خیابان ها در روزنامه ها منتشر و یا در تلویزیون پخش شدند. او گفت باید بین داشتن حق شهروندی برای اعتراض و نیاز به حفظ امنیت اجتماعی کشور توازنی برقرار شود و این تصمیم در همین راستا اتخاذ شده است.

این درحالی است که در خلال کنفرانس مطبوعاتی دولت اسپانیا روزنامه نگاران مرتبا به این موضوع اعتراض کرده و می پرسیدند که تکلیف آزادی بیان و مطبوعات چه خواهد شد؟

وزیر کشور اسپانیا در پاسخ به این سوالات گفته است این تصمیم منافاتی با ازادی مطبوعات ندارد با این همه باید توجه کرد که در شرایطی از جمله عملیات های ضد تروریستی یا علیه مافیا باید با رویکردی محاطانه عمل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *