يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

دلیل شلوغی دادگاه‌های خانواده چیست ؟

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 250432
یک مبلغ دینی گفت: امروزه شلوغی دادگاه‌های خانواده، طلاق و پرداخت هزینه‌های گزاف و سنگین کردن بار ازداواج نتیجه نگاه مادی خانواده‌ها به ازدواج است.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام و المسلمین ساجدی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: نباید به ازدواج به دید دنیوی نگاه کرد بلکه باید به آن دید معنوی و دینی به آن نگاه داشت چرا که ازدواج نردبانی مستحکم برای شناخت انسانیت و طی کردن پله‌های معنونیت است.
 
وی با بیان اینکه خدمت کردن زوجین به یکدیگر باعث عروج انسان می شود ادامه داد: تبسم همسر به شریک زندگی خود موجب خشنودی خداوند می شود و لباس هم بودن زوجین که قرآن آن را بیان می کند پوشیدن عیب‌های زوجین توسط یکدیگر را به دنبال دارد و موجب سعادت افراد در زندگی می‌شود.
 
مسوول امور مبلغین با اشاره به اینکه طبق آیات و روایات کار کردن زن در خانه و سختی هایی که هنگام تولد فرزند تحمل می کند و موجب محو شدن تمام گناهان او می‌شود، خاطرنشان کرد: کار کردن مرد و کسب روزی حلال به مثابه جنگ و پیکار برای خداوند متعال است.
 
ساجدی با بیان اینکه ازدواج فقط مسائل مادی و غرق شدن در مظاهر مادی آن نیست، تصریح کرد: امروزه شلوغی دادگاه‌های خانواده، طلاق و پرداخت هزینه‌های گزاف و سنگین کردن بار ازداواج نتیجه نگاه کردن نگاه مادی به ازدواج است.
 
ساجدی با تاکید بر اینکه باید به ازدواج به دید معنویت نگاه کرد ادامه داد: الگو قرار دادن زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بهترین راهکار برای داشتن یک زندگی خوب و مطلوب است که باید سرلوحه جوانان جامعه قرار گیرد.
 
وی بهترین دستور کار برای ازدواج و زندگی مشترک را «قرآن» دانست و گفت: با بکار گرفتن دستورات قرآن می توان از آسیب‌های اجتماعی جامعه کاست و نوید بخش یک زندگی سالم برای خانواده‌هاست.
 
ساجدی مطالعه زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) «کد موفقیت» برای یک برای یک زندگی سالم دانست و گفت: کم توقعی، تربیت درست و رعایت عدالت در بین فرزندان و برخورد درست شیوه‌هایی است که ما از زندگی این عزیزان می آموزیم.
 
وی تاکید کرد: جوانان با قضاوت عجولانه، عشق مجازی و عاطفی ازدواج نکند چرا که این اخلاقیات زودگذر هستند که در زندگی دچار مشکل می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *