يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نرمال بودن وضعیت بارش‌ها خبر خوبی نیست!

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 249268
براساس گزارش سازمان هواشناسی وضعیت سه ماهه اول سال آبی جاری که از مهر امسال آغاز شده است، نرمال است، اما پیش بینی سالانه با خطای زیاد مواجه است.
به گزارش جهان، سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که با توجه به یک دهه خشکسالی، وضعیت نرمال خبر خیلی خوبی نیست تصریح کرد: در برخی از مناطق کشور مانند حوزه دریاچه ارومیه مدت خشکسالی به 14 سال رسیده است.
 
علیرضا دائمی با اشاره به وجود خشکسالی در دهه گذشته گفت: در استان‌هایی مثل استان‌های جنوبی از جمله سیستان و بلوچستان خشکسالی وجود دارد. وقتی بعد از یک دهه خشکسالی شرایط نرمال رخ می‌دهد، خبر خیلی خوب نمی‌تواند باشد. امیدوار بودیم یک سال تر و مرطوب داشته باشیم تا مقداری جبران خشکسالی، کمبود آب‌های زیرزمینی و کمبود تالاب‌ها را بکند.
 
وی با اشاره به خشکی تالاب‌ها در ایران اظهار کرد: مشاهده می شود تالاب بختگان، تالاب گاوخونی و دریاچه ارومیه با چه مشکلاتی روبرو هستند.
 
سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به تعامل وزارت نیرو با سازمان محیط زیست گفت:‌تلاش می‌کنیم تا با تعامل خوب بتوانیم حق طبیعت و حق مباحث زیست‌محیطی را تامین کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *