جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

ارتباط اندازه دور کمر با سکته قلبی!

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب: 248958
دانشمندان معتقدند با اندازه گیری شاخص جرم بدن یا دور کمر در افرادی که اضافه وزن دارند، می توان خطر ابتلا به بیماری قلبی را به دقت پیش بینی کرد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بيماري هاي قلبي عروقي كه از شايع ترين عوامل مرگ و مير در جهان است، با بررسي برخي از شاخص هاي آنتروپومتري قابل شناسايي و پيشگيري است.دانشمندان هشدار می دهند برجستگی شکم، حتی به میزان کم می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ( WHO  ) ، افرادی که شاخص جرم بدن آنها بین ۲۵ تا ۳۰ است، اضافه وزن دارند و افرادی که شاخص جرم بدن آنها ۳۰ یا بیشتر است چاق محسوب می شوند.

کودکانی که چربی زیاد در ناحیه شکم خود دارند، در سال‌های بعد و در سنین بالاتر بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.برجستگی شکم، حتی به میزان کم می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

احتمال رسوب کلسیم در شریان های قلب - که نشانگر آغاز اترو اسکلوروسیس است - در افرادی که نسبت دور کمر به دور باسن آنها بیشتر از همه بود، دو برابر کسانی بود که این نسبت در آنها کمترین بود.و حتی وقتی که سایر عوامل خطرزا مانند فشار خون، دیابت و سن در محاسبات وارد شد، ارتباط اندازه دور کمر به بیماری قلبی همچنان قوی بود.

 نکته: محققین دسترسی بی حد و مرز به غذاهای کم حجم ولی پُر انرژی، عدم‌تحرک کافی به واسطه زندگی مدرن امروزی و تاثیر وضعیت ژن‌های به ارث رسیده از والدین، از بارز‌ترین موارد مؤثر در افزایش وزن به حساب می آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *