شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

چند توصیه برای پیشگیری از سرطان پوست

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۲۰
کد مطلب: 247003
به چند توصیه از یک متخصص پیشگیری از بیماری ها در مورد پیشگیری از ابتلا به سرطان های پوستی توجه کنید.
به گزارش جهان، دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها، عضو هئیت علمی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی وعضو انجمن پیشگیری از بیماری ها، آمریکا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  چون تابش اشعه فرابنفش شایعترین عامل خطر برای سرطان های پوستی است، بنابراین افراد باید به این مسئله توجه کرده و از قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب اجتناب ورزیده و همواره از ضد آفتاب مناسب استفاده کنند.

وی همچنین افزود: از دیگر دلایل ایجاد بیماری سرطان های پوستی استفاده از سولاریوم و لامپ های فلورسنت و کم مصرف است که نباید از موارد ذکر شده استفاده کنند.

انتظاری متذکر شد: افرادی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان های پوستی به طور جدی از استعمال سیگار خودداری کرده و همچنین از تماس با سمومی مانند آرسینک و قطران زغال سنگ دوری کنند.

این متخصص خاطر نشان کرد: قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس رادیوتراپی، زندگی کردن در ارتفاعات بالا نیز در ایجاد سرطان های پوستی تاثیر می گذارد.

وی گفت: افراد توجه داشته باشند که بیماری های التهابی مزمن مانند سل پوستی، زخم های قدیمی و مزمن پوست، ابتلا به عفونت های ویروس نظیر پاپیلوما ویروس در ایجاد سرطان های پوستی موثر است بنابراین در درمان این بیماری ها به موقع اقدام کنند و همچنین شایان ذکر است که داروهای سرکوب کننده ایمنی هم در ایجاد سرطان پوستی های اثر دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *