يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

عكس ماماني رو توي كيف مدرسه ات بذار!

سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۴۸
کد مطلب: 245219
كارشناس اداره روان وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي به منظور كاهش استرس در كلاس اولي ها توصيه هایي ارائه داد.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، شهناز باشتي اظهار داشت: براي پايين‌آوردن استرس كودكاني كه ترس جدايي از مادر دارند اين بچه‌ها مي‌توانند يك عكس كوچك از مادر را همراه خود داشته باشند و در كيف مدرسه بگذارند. مادرها در اين مواقع بايد به بچه‌ها تأكيد كنند زماني كه احساس دلتنگي كردند عكس را از كيف در بياورند و به آن نگاه كنند.
 
وي افزود: همراه داشتن عكس مادر كمك بسيار بزرگي براي رفع دلتنگي كودكان در طول ساعاتي است كه در مدرسه به سر مي‌برند. نگاه کردن بچه‌ها به عکس مادر کافی است تا استرسی که در آن لحظه آنها را آزار می‌داده فروکش کند.
 
كارشناس اداره سلامت روان تصريح كرد: یکی دیگر از مشکلات و نگرانی های دانش آموز در نخستین روزهای سال تحصیلی چگونگی برقراری ارتباط با همکلاسی ها بوده كه بهتر است در خصوص ویژگی های بغل دستی او در کلاس توضیح داده و اگر کودکی خجالتی است با تمرین کردن قصه های کوتاه یا اجرای نمایش او را بیشتر با فضای کلاس آشنا کنید. به کودک باید آموزش داد برای ارتباط با هم کلاسی های خود از چه عباراتی استفاده کند.
 
باشتي ابراز داشت: ‌كودك بطور حتم میداند كه با عده زیادی كودك هم سن و سال خود آشنا خواهد شد، ولی این كه با چه كسی می تواند رابطه عمیق تر و صمیمانه تری ایجاد كند قدری دلهره و اضطراب در او به وجود می آورد. 
 
وي تأكيد كرد: اگر روز اول مدرسه با فرزندتان به مدرسه می روید مجدداً آموزگارش را به او معرفی كنید و به كودك نیز اجازه دهید تا خودش را به آموزگارش معرفی كند. سعی كنید با رفتار و عمل خود، اعتمادتان را نسبت به معلمان و مربیان مدرسه نشان دهید تا از این طریق كودك احساس امنیت لازم را به دست آورد.
 
باشتي افزود: چنانچه در لحظه آخر فرزندتان به شما چسبید و از رفتن به كلاس امتناع كرد اصلاً نگران و دلگیر نشوید، زیرا عكس العمل شما تأثیر منفی بر كودك می گذارد و او را بیشتر ناراحت می كند. در چنین شرایطی می توانید از مربیان و مشاوران مدرسه كه در این باره باتجربه اند كمك بگیرید و به آنها اجازه دهید با شیوه خود، كودك را به كلاس درس راهنمایی كنند.
 
كارشناس اداره روان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: بعضی از والدین قبل از ترك كودك یك داستان یا یك شعر كوتاه برای فرزندشان می خوانند. این كار موجب می شود كه كودك رنج جدایی را بهتر تحمل كند. گروهی از معلمان نیز اول صبح برنامه روزانه كلاس را مرور می كنند و با توضیح و تشریح فعالیت های آن روز نگرانی و اضطراب را از دل كوچك بچه ها دور می كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *