سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

جزئیات طرح ترور نخست‌وزیر هند در تهران

يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 244938
فرمانده کل سپاه در نشست خبری امروز در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که از وی در خصوص امنیت اجلاس اخیر و کشف سلاح هایی توسط مامورین و همچنین ترور نخست وزیر هند پرسید گفت: امنیت اجلاس را مدیون تامین امنیت در مرزهای کشور بخصوص مرزهای شرقی هستیم .
به گزارش جهان به نقل از مهر، وی افزود: تدابیر خوبی برای تامین امنیت صد درصدی اجلاس دو ماه قبل از اجلاس صورت گرفته بود.
 
سردار جعفری به کشف مقادیری سلاح در ایام برگزاری اجلاس اشاره کرد و افزود: این سلاح ها در تورهای ایست و بازرسی که توسط مامورین انتظامی و نیروهای بسیجی از مرزها تا تهران گذاشته شده بود، کشف شد و نمی توان گفت که این سلاح ها لزوما به خاطر اجلاس وارد شده است.
 
فرمانده کل سپاه همچنین با تایید برنامه ای برای ترور نخست وزیر هند گفت: شخصی قصد داشت با خودرو خود وارد اسکورت نخست وزیر هند شود که توسط ماموران دستگیر شد و تنها یک سلاح سرد در ماشین وی کشف شد.
 
وی با بیان اینکه هنوز این فرد اظهار نکرده طرحی برای ترور داشته است و این موضوع فعلا به طور قطع اثبات نشده است گفت: این فرد اظهار داشته است که به خاطر عجله قصد داشته با سرعت از کنار اسکورت عبور کند.
 
فرمانده کل سپاه افزود: در میان این همه مهمان تنها این اتفاق برای نخست وزیر هند افتاده است که نشان از تامین صد درصدی امنیت اجلاس توسط ماموران امنیتی و اطلاعاتی می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *