پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

در محضر بزرگان/ ملاکی برای قبولی نماز

شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۲۵
کد مطلب: 244629
در محضر بزرگان فرصتی است برای آموختن نکاتی که در هیچ کتابی یافت نمی شود و در واقع راه میانبری است به سوی خوبی ها و درستی ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می گردد.
حضرت آيت ا... بهاءالديني درباره قبولي نماز فرمودند: «آن چه اصل و روح نماز است، اين است که اگر مي خواهيد بدانيد نماز شما مورد قبول است يا نه از اين ها تجربه کنيد، اگر ديديد نماز شما جلو دروغ و فساد و منکرات را مي گيرد، بدانيد نماز شما مقبول است. کار نماز اين است. همان طور که آتش مي سوزاند و آب خاموش مي کند، نماز هم انسان را از منکرات نجات مي دهد...

در کلمات حضرت امير عليه السلام آمده است که مثل الصلوة مثل الحمه علي باب الرجل؛ مثل نماز مثل حمام در خانه است. انساني که ۵ مرتبه در شبانه روز حمام مي رود آيا ديگر بدن او آلوده است؟ اين نماز را اگر کسي آن گونه که بايد انجام دهد روحش را از کثافات و معصيت ها تطهير مي کند. اگر ديديد از معاصي پاک شديد، دروغ نمي گوييد، خيانت نمي کنيد، کلک و حقه بازي را کنار گذاشته ايد، بدانيد نماز خوانده ايد و گر نه معلق بازي کرده ايد، نماز نخوانده ايد.»

چشمه سار معرفت - ص ۱۴۵
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *