دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

فروش پارک پردیسان ممنوع است

سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 244193
قائم‌مقام سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه سازمان هیچ برنامه‌ای برای فروش پارک پردیسان ندارد، گفت: فروش این پارک ممنوع است و اگر این پارک به فروش برسد خیانت است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی محمد شاعری در چهارصد و هشتادونهمین جلسه شورای شهربا اشاره به اینکه سازمان محیط‌ زیست هیچ صحبتی درخصوص فروش پارک پردیسان نکرده است گفت: این اخباری است که در رسانه‌ها از سوی برخی از افراد اعلام می‌شود و بنده در اینجا از سوی سازمان محیط‌زیست اعلام می‌کنم که فروش پارک پردیسان غیرقانونی است.
 
شاعری بیان داشت: در سال 89 مصوبه‌ای را داشته‌ایم در خصوص طرح جامع پارک پردیسان که براساس این طرح قرار بود پارک پردیسان از نظر فضای سبزی توسعه پیدا کند.
 
قائم مقام سازمان محیط‌زیست تاکید کرد: فروش پارک پردیسان ممنوع است و فروش این پارک خیانت است و بنده تأکید می‌کنم در چهار سال گذشته حتی یک ساختمان در پارک پردیسان ساخته نشده است.
 
وی اضافه کرد: مگر ما می‌توانیم پارک پردیسان که یک پارک ملی محسوب می‌شود و یا به فروش برسانیم و اگر این کار صورت پذیرد بنده اولین نفری خواهم بود که از سازمان محیط‌ زیست بیرون بروم.
 
شاعری اضافه کرد: سازمان محیط زیست برای اجرای طرح جامع پارک پردیسان بنا دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود این پارک را توسعه دهد و در این زمینه نیز فراخوانی منتشر کرده است که البته اولویت اول ما برای همکاری شهرداری تهران است چرا که ما اعتقاد داریم شهرداری تهران می‌تواند در این بخش همکاری مطلوبی در توسعه فضای سبز به پارک پردیسان داشته باشد.
 
قائم‌سازمان محیط زیست اضافه کرد: پارک پردیسان همانند برج میلاد، آزادی و پارک‌هایی از جمله چیتگر و لویزان نمادهای ملی محسوب می‌شود و هیچ کس نمی‌تواند این نمادهای ملی را تخریب و خراب کند.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: اجرای طرح پارک پردیسان بدون مشارکت NGO ها کاری نشدنی است چرا که با پول‌های قطره چکانی دولت نمی‌توان این طرح را اجرا کرد ضمن اینکه ما اگر شهرداری بخواهد در خصوص مشارکت پارک پردیسان اعلام آمادگی کند از آن استقبال خواهیم کرد.
 
به گزارش فارس در ادامه چهارصدوهشتادونهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران گفت: در جلسه امروز قرار بود رئیس سازمان محیط زیست حاضر شود و پیرامون مسئله پارک پردیسان و مواردی که در چند وقت اخیر مطرح شده است مطالبی را بیان کند که به دلایلی نتوانست در این جلسه حاضر شود و قائم‌مقام خود را در این جلسه فرستاد.
 
چمران با اشاره به مصوبه هیئت وزیران خاطر نشان کرد: از تصویب این مصوبه توسط هیئت دولت که قرار شد پارک پردیسان در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد دغدغه‌هایی بین مردم و به خصوص نمایندگان شورای شهر به وجود آمد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: پارک پردیسان یکی از بزرگترین پارک‌های تهران است که نمونه آن را نیز نداریم و چنانچه این پارک در اختیار بخش خصوصی قرار داده شود به تدریج از بین خواهد رفت.
 
چمران با اشاره به نگرانی‌های اعضاء شورای شهر گفت: در همین رابطه شورای شهر نامه‌ای را به رئیس‌سازمان محیط زیست نوشت و از آنها خواست در خصوص فروش پارک پردیسان توضیحاتی را ارائه دهند که خوشبختانه پس از ارسال این نامه، رئیس سازمان محیط زیست تأکید کرد که هیچ قصدی برای فروش پارک پردیسان وجود ندارد.
 
وی اضافه کرد: در نامه‌ای که از سوی سازمان محیط زیست به شورای شهر نوشته شده است تأکید شده است که هیچ صحبتی از فروش پارک پردیسان وجود ندارد ضمن اینکه کاربری این پارک نیز تغییر نخواهد کرد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اعضاء شورا با توجه به اهمیت پارک پردیسان یک فوریت طرحی را تصویب کرده‌اند که در آن به دولت پیشنهاد دادیم که هیچ تغییر کاربری در پارک اشاره شده به وجود نیاید و اگر کمکی در این زمینه نیاز است شورا می‌تواند از شهرداری تهران بخواهد در این بخش همکاری‌های لازم را برای حفاظت و ایجاد فضای سبز به پارک پردیسان با سازمان محیط زیست انجام دهد .
 
چمران اضافه کرد: چنانچه پارک پردیسان به بخش خصوصی واگذار شود در آینده نه چندان دور شاهد از بین رفتن این پارک و ساخت و سازهای غیرقانونی خواهیم بود که در این زمینه از سازمان محیط زیست درخواست جدی داریم که ماهیت پارک پردیسان حفظ شود و به عنوان یک ظرفیت قابل توجه برای محیط‌زیست استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *