يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

استفتاء از آیت‌الله مکارم درباره نهادهای پولی

سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 242855
برخی هیأت‌های مذهبی از آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص نامگذاری مؤسسات پولی به نام‌ها و القاب مقدس ائمه اطهار استفتاء کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در این استفتاء آمده است: حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی   با سلام و آرزوی توفیق، احتراماً از آنجایی که آن جناب بر مسند مبارک مرجعیت تکیه زده‌اید در کشور ما به خاطر اعتقادات مذهبی، اسامی اهل بیت و ائمه اطهار را بر مؤسسات مالی و اعتباری می‌گذارند. با توجه به احتمال خطا و اشتباه در مسائل مالی به ویژه سود و کارمزد وام و تصرف خانه و کارخانه پس از عدم پرداخت بدهی و اینکه برخی از این مؤسسات بر اثر سوءمدیریت ورشکست می‌شوند و یا در آن مؤسسه اختلاس و دزدی به وجودمی‌آید متأسفانه چون اسامی مقدس اهل بیت(ع) وجود دارد مردم اینگونه تصور می‌نمایند که مؤسسه وابسته به اهل بیت(ع) می‌باشند.
 
لذا عده‌ای معتقدند که صلاح نیست در این مؤسسات حساب باز نموده و یا وام بگیرند و یا مسئولین امر موظف به تغییر نام این مؤسسات از اسامی مبارک اهل بیت باشند. لطفاً ما را ارشاد فرمائید.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به این استفتاء فرمودند: سزاوار است نام اینگونه بانک‌ها عوض شود تا کارهای خلاف به نام معصومین(ع) انجام نگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *