يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۱

الگوي غذایی بعد از ماه‌ رمضان

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 240072
كارشناس اداره قلب وعروق وزارت بهداشت با تاكيد بر اثرات روزه‌داري بر سلامت بدن و كاهش بيماري‌هاي غير واگير، توصيه كرد كه مردم پس از ماه مبارك رمضان مصرف روزانه دو وعده غذايي را داشته باشند و از پرخوري پرهيز كنند.
به گزارش جهان، دكتر ابوالقاسم رضواني در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اثرات روزه‌داري بر سلامتي بدن، عنوان كرد: از بعد علمي نيز نشان داده شده كه عموما مراكز درماني و اورژانس‌ها در ماه رمضان با كاهش بار مراجعه بيماران روبرو هستند. يكي از علت‌هاي اين موضوع قطعا تنظيم ميزان مواد غذايي در بدن است.
 
وي افزود: مطالعات انجام شده در برخي از كشورها نيز ثابت كرده است در نظرگرفتن دو وعده غذايي در روز، بهترين برنامه براي مصرف مواد غذايي در بدن است. بنابراين بهتر است پس از ماه رمضان نيز مصرف دو وعده غذايي در روز دنبال شود.
 
رضواني با اشاره به شيوع بيماري‌هاي غيرواگير در دنيا افزود: با توجه به پديده كم‌تحركي، عادات بد تغذيه‌اي، مصرف فست فودها و تنقلاتي مانند چيپس و پفك، بيماري‌هاي غيرواگير در حال حاضر بيشترين بار بيماري‌ها در دنيا را به خود اختصاص داده‌اند. ماه رمضان فرصت مناسبي بود تا ميزان سرعت متابوليسم مواد غذايي در بدن كاهش يابد.
 
وي افزود: لازم است پس از ماه مبارك رمضان نيز چنين رويه‌اي شامل تغذيه صحيح، مصرف مواد غذايي به ميزان مناسب و همچنين افزايش فعاليت بدني را داشته باشيم تا به اين ترتيب سلامتي و شادابي جامعه حفظ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام
بهترین وعده غذایی صبحانه و شام هست که شام باید سه و نیم ساعت قبل از خواب خورده بشه و ناهار باید حذف بشه
این حرف من رو ماه مبارک رمضان تایید میکنه
میتونید صحبتای دکتر خیراندیش رو هم گوش بدید تو سایت یاسین مدیا