چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

منابع صندوق توسعه ملي كجا صرف مي‌شود؟

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 237804
رييس شوراي رقابت با بيان اينكه منابع صندوق توسعه بايد صرف توسعه و کارآمدی بخش خصوصی شود، گفت: باید نقشه راهی ایجاد شود که روش تحقق اهداف در نظر گرفته شده برای صندوق را نشان دهد.
به گزارش جهان، دکتر جمشید پژویان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برخی ادعا کردند که منابع صندوق توسعه به سمت دولت و وزارتخانه‌ها هدایت می‌شود که اگر چنین امری صحت داشته باشد کار اشتباهی است زیرا این منابع بابت توسعه بخشهای دولتی نیست و باید صرف توسعه و کارآمدی بخش خصوصی شود اما من اطلاعی از این موضوع ندارم.

وی در ادامه به مدیریت صندوق توسه ملی اشاره و تصریح کرد: درمورد چگونگی مدیریت جدید نمی‌توانم اظهارنظر کنم اما آنچه که اهمیت دارد این است که درمورد صندوق و هم حساب ذخیره ارزی شاهد نبودیم که نقشه راه مناسبی ارائه شود. به عبارت دیگر اینکه گفته می‌شود منابع صندوق برای کمک به بخش خصوصی و توسعه اقتصادی اختصاص می‌یابد کفایت نمی‌کند بلکه باید نقشه راهی ایجاد شود که روش تحقق اهداف در نظر گرفته شده برای صندوق را نشان دهد.

رییس شورای رقابت اشاره به اینکه با توجه به تغییر اخیر در مدیریت صندوق توسعه، چند ماه زمان برای ارائه این نقشه راه نیاز است؟ خاطرنشان کرد: انتظار این است که بالاخره نقشه‌ای ارائه شود تا برای همگان شفاف‌سازی صورت بگیرد و مشخص شود که صندوق به دنبال انجام چه وظایفی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *