يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ساخت قطعات ماهواره هاي ناسا در زندان!

يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 236485
طبق توافقنامه منعقد شده ميان مقامات ناسا و يكي از زندان هاي آمريكا، مجرمان محبوس در اين زندان، ساخت برخي قطعات كوچك براي ماهواره هاي ناسا را انجام خواهند داد.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، مقامات مركز تحقيقات Ames ناسا سال گذشته در جريان بازديد از زندان ايالتي «سن كوئنتين» متوجه شدند كه اين زندان مجهز به ماشين آلاتي است كه مي تواند براي ساخت قطعات كوچك ماهواره ها مورد استفاده قرار گيرد.

بر اساس توافقنامه ميان ناسا و مسوولان اين زندان، كارشناسان ناسا دوره هاي آموزشي را براي زندانيان برگزار كرده و ساخت قطعات PPODs كه براي سوار كردن ماهواره هاي كوچك موسوم به cubsat مورد استفاده قرار مي گيرند، به آنها سپرده مي شود.

قطعات ساخته شده پس از انتقال به مركز تحقيقات Ames از لحاظ كيفيت بررسي شده و احتمالا به عنوان نمونه هاي آزمايشي مورد استفاده قرار مي گيرند، اما هنوز برنامه مشخصي براي استفاده از آنها در ماهواره هاي اصلي از سوي ناسا اعلام نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *