دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

محافظت از مغز با چای سبز

يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۲۰
کد مطلب: 232500
چگونه می توان از مغز خود محافظت کرد؟
به گزارش جهان به نقل از  باشگاه خبرنگاران، اگر شما هم از وقفه‌هاي تنفسي در خواب يا آپنه خواب شكايت داريد، بهتر است روزانه يك فنجان چاي سبز بنوشيد.
محققان دريافتند آنتي اكسيدان‌هاي موجود در چاي سبز موسوم به كيتچين پلي فنل با خنثي كردن راديكال‌هاي آزاد مي‌توانند مغز را در برابر بروز اين بيماري محافظت كنند.

آپنه خواب اختلال شايعي است كه در آن، بافت‌هاي گلو به‌طور موقت شل شده و راه هوا طي خواب بسته مي‌شود. به اين ترتيب در خواب شبانه وقفه تنفسي ايجاد مي‌شود.در اين شرايط نفس شخص بند آمده و هنگام خواب، خروپف با صداي بلند شنيده مي‌شود.با توقف تنفس در واقع اكسيژن به مغز نمي‌رسد و اين مساله موجب اختلال در كاركرد مغز مي‌شود. اگر آپنه درمان نشود باعث افزايش فشارخون شده و در اثر كاهش اكسيژن در مغز، منجر به مشكلات حافظه و اختلال در يادگيري مي‌شود. نوشيدن روزانه يك فنجان چاي سبز در كنار درمان‌هاي دارويي مي‌تواند در درمان اين مشكل تاثيرگذارتر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *