شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

شهیدبهشتی‌هیچ‌شباهتی به‌اصلاح‌طلبان‌ندارد

جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 232200
این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به اینکه ما به معنای واقعی به اصلاحات نیازمندیم و اگر این اصلاحات متوقف شود، دچار تحجری که مبنای همه مشکلات است خواهیم شد، تصریح کرد: زمانی که از اصلاحات به عنوان جریانی سیاسی استفاده می‌کنیم باید بدانیم هدف کسانی که این جریان را به وجود آوردند چه بوده و این گروه چه گفتمانی را دنبال می کند.
فروز رجایی فر استاد دانشگاه و از دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی گفت: بهشتی از نظر فکری هیچ گونه شباهتی به اصلاح طلبان متمایل به غرب ندارد.

به گزارش جهان، فروز رجایی فر کارشناس مسایل سیاسی و از دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی در گفت وگو با فارس با ارئه تحلیلی از عملکرد جریان اصلاحات در کشور گفت: درباره انجام اصلاحات در جامعه استنادات تاریخی بسیاری در متون دینی ما وجود دارد به طوریکه امام حسین (ع) فرمود که من برای اصلاحات قیام کرده ام لذا این موضوع نشان دهنده این است که انحرافاتی در ساختار قدرت صورت گرفته است که نیازمند اصلاحات بوده است.
 
وی افزود: درصد سال اخیر نیز ما مصلحینی همچون سیدجمال الدین اسدآبادی را داریم که اعتقاد دارند اصلاحات باید در رفع مشکلات جامعه به کار گرفته شود از این رو اصلاحات دامنه گسترده ای دارد به طوری که شاهدیم در زمان انقلاب اسلامی که گفتمان جدیدی برای نسل جوان است افرادی همچون علی شریعتی اصلاحاتی را مطرح کرده و در مفاهیم دینی دگرگونی جدیدی را ایجاد می‌کنند.
 
رجایی‌فر اظهار داشت: امام خمینی (ره) نیز در بخش هایی همچون تغییر در نگاه به دین اصلاحات عظیمی اتخاذ کردند به طوری که ایشان دین را از سیاست جدا نمی‌دانستند و به دنبال تاسیس یک قدرت اسلامی بودند از این رو در مقابل تحجر در حوزه‌های علمیه اقدامات مثمرثمری را انجام دادند و دین را با پتانسیل جدیدی وارد صحنه کردند.
 
رجایی‌فر اظهار داشت: جریان اصلاحاتی که در کشور ما در دوم خرداد 76 با تابلوی بازگشت به خط امام و ارزش‌های جنگ به دلیل نارضایتی مردم از دوران سازندگی شکل گرفت متأسفانه نتوانست این نگاه را تداوم بخشد و ما شاهدیم که این جریان برای اینکه در عرصه قدرت باقی بماند در راستای جذب نیروهای مخالف نظام وارد عمل می‌شود و در این راستا کم کم از خط اصلی خود خارج و به یک جریان مخالف نظام تبدیل می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه جریان اصلاحات متعلق به دوم خرداد 76با شعارهای اولیه‌ای که سر داد کلا متفاوت بود، افزود: به مرور این جریان با اضافه شدن افرادی که به نظام اعتقاد نداشتند خواهان پیاده شدن گفتمان غرب در کشور شده و بدعت جدیدی در کشور شکل گرفت.
 
رجایی فر اظهار داشت: زمانی که جریان اصلاح طلب غربی در جامعه ایرانی شکل گرفت در هیچ مقطعی از دوران اصلاحات سران این جریان مرزهای خود را با مخالفان ترسیم نکردند از این رو این جریان از خط اصلی خود منحرف شد و مشکلاتی را در کشور به وجود آورد که ما در انتخابات 88 به وضوح شاهد آن بودیم که با جریان اصلاحاتی که شهید بهشتی و شهید مطهری به آن تعلق داشتند از پایه متفاوت است.
 
رجایی فر با اشاره به اینکه اصلاحاتی که شهید بهشتی انجام می‌داد در چارچوب اسلام و در جهت رفع انحرافات نظام بوده است، گفت: ادعای جریانی که از اندیشه افرادی چون بشیریه نشات می‌گیرد و در راستای ایجاد تحول  و تغییر ایدئولوژی انقلاب اسلامی در کشور بر پایه گفتمان غرب حرکت می‌کند و خواهان انقلاب کردن در درون نظام بوده از خط و مشی که افرادی چون بهشتی، مطهری، شریعتی و امام خمینی(ره) که اصلاحات را در چارچوب مبانی اسلامی پیاده می‌کردند، کاملا متفاوت است.
 
این کارشناس مسایل سیاسی افزود: اصلاحات افرادی چون بهشتی در چارچوب اعتلای دین در صحنه جامعه، ناب کردن و حاکم کردن دین اسلام در کشور صورت گرفته است اما اصلاحات متعلق به جریان دوم خرداد به شهادت علمای این جریان از انقلاب جدا شده و ایدئولوژی خاصی بر اساس مبانی غرب را دنبال می کند از اینرو قرار دادن افرادی چون بهشتی در مجموعه اصلاح طلبان دوم خردادی جای تعجب دارد زیرا بهشتی از نظر فکری هیچ گونه شباهتی با اصلاح طلبان متمایل به غرب نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *