شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

انتقاد از تغییر نام محلات ‌قدیم تهران

پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 226213
مرتضی احمدی هنرمند پیشکسوت با انتقاد از تغییر نام محلات قدیمی تهران گفت: وضعیت رسیدگی به بافتهای تاریخی و بناهای قدیمی تهران بسیار اسف بار است، حاضرم برای دفاع از شهرم در شورای شهر تهران به عنوان یک شهروند اعتراض کنم.
به گزارش جهان، مرتضی احمدی در گفتگو با مهر با انتقاد از تغییر نام محلات قدیمی و خیابانهای تهران گفت: این اقدام شورای شهر صحیح نیست به عنوان مثال بازارچه قوام الدوله همان قوام الدوله است و نباید تغییر کند. اینها همه اصالت و شناسنامه یک شهر است. باید دولت و شهرداری در ماندگاری این آثار تاریخی واقعا جهاد کنند.

این بازیگر قدیمی سینما و از اهالی قدیمی تهران اظهار داشت: من حاضرم بیایم شورای شهر تهران به عنوان یک شهروند قدیمی اعتراض خودم را اعلام کنم ولی آیا شورای شهر تهران به حرفهای ما گوش می دهد. شورای شهر گذاشت بازارچه قدیمی خانی آباد و خیلی از آثار تاریخی ایران ویران شود بدون اینکه هیچ اقدامی انجام دهد.

مرتضی احمدی در مورد انتقال پایتخت هم گفت: انتقال تهران یعنی اینکه باز هم تهران دیگری درست کنیم و این کار مشکلات زیادی دارد. باز هم شلوغی و ترافیک ولی می شود همین تهران را نو و با فرهنگ سازی صحیح مستحکم ترش کرد و به میراث قدیمی اش هم پایبند بود.

این هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو افزود: به خدا در تهران قدیم همسایگی یعنی هم سایه بودن. طرف برای عروسی پسر همسایه حاضر می‌شد تیغه حیاطش را خراب کند. آن زمان وقتی بوی غذا  در خانه می پیچید حتما یک بشقاب آن به خانه همسایه می رفت. آن زمان همه چیز رنگ جوانمردی و عشق و صفا داشت. ولی آیا در این دوره زمانه می توان دوباره این فرهنگهای ناب قدیمی را احیا کرد؟ با این همه شهرداری قدمهای خوبی برای احیای و حفظ برخی میراث تهران برداشته که ستودنی است که امیدوارم این برنامه ها ادامه پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *