دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲

نظر احمدی‌نژاد درباره جذب دانشجوی پولی

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 143698

رئیس جمهور در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که از جذب دانشجوی پولی به شدت انتقاد می کند می‌گوید: 'احمدی‌نژاد با دانشجوی پولی مخالف است.
 خبرنامه دانشجویان ایران در مطلبی نوشت: 8 روز پیش مجلس شورای اسلامی در ماده 24 برنامه توسعه پنجم تصویب کرد که دانشجوی پولی به صورت قانونی توسط تمام دانشگاه‌های کشور جذب شود، رئیس جمهور موضع روشنی درباره این موضوع دارد.
باید توجه داشت که این قانون توسط دولت به مجلس آمده است و در واقع نظر بخشی از دولت این است.
ولی بازخوانی موضع روشن دکتر احمدی‌نژاد در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که در سال 83 و 84 سابقه جذب دانشجوی پولی را داشته است مشخص می‌کند که رئیس جمهور به شدت با این امر مخالف است.
احمدی‌نژاد در بخشی از سخنرانی خود در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که از جذب دانشجوی پولی به شدت انتقاد می کند می‌گوید: درباره دانشجویان پولی بحث کردند. باز به شما می‌گویم: احمدی‌نژاد با دانشجوی پولی و فقط به خاطر پولی دانشجو شدن به شدت مخالف است و وزارت علوم هم مأمور شده است این تصمیم غلطی را که در گذشته اتخاذ شده است، به آرامی و به درستی اصلاح بکند.
متاسفانه بخشی از بدنه دولت بدون توجه به نظر رئیس جمهور به قانونی کردن جذب دانشجوی پولی پرداخته است و مجلس هم در حرکتی عجیب و سوال برانگیز این لایحه را تصویب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چرا این اشتباه را دائما تکرار می کنید و می گویید که این قانون را دولت به مجلس آورده است! توجه شما را به صحبت های دکتر کوچک زاده که چند روز پیش در سایت خودتان منتشر کرده بودید جلب می کنم : "بند (ه) در لایحه پیشنهادی دولت برای برنامه پنجم توسعه وجود دارد اما بند (ی) که صراحتاً بر پذیرش دانشجوی پولی بدون آزمون تأکید می‌کند، در کمیسیون تلفیق اضافه شده است"
Latvia
دانشجوي پولي يعني تبعيض و بدتر از آن تيشه به ريشه علم و دانشگاه زدن. اما آقاي احمدي نژاد عزيز ... اگر قرار باشد عده اي با دادن پول مدرك بگيرند، براي نظارت و كيفيت آموزشي بيشتر همان بهتر كه در دانشگاههاي زيرنظر وزارت علوم كه رسميت جهاني و ملي دارد اين كار انجام شود و بساط دانشگاهها و موسسات پولي مثل دانشگاه آزاد برچيده شود. 5 سال از رياست جمهوري شما گذشته اما همچنان از نتايج ماموريت وزارت علوم شما خبري نشده است!