سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تا زمانی که آرام باشند، در امان خواهند بود

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۸
کد مطلب: 876983
محمد مرندی کارشناس سیاست خارجی و روابط بین‌الملل در گفت‌و‌گو با شبکه انگلیسی اسکای نیوز، در تشریح ابعاد حمله اخیر ایران به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اظهار کرد: این یک تحقیر بزرگ برای رژیم اسرائیل بود. چون آنها از خط قرمز رد شده بودند و بابت همین مجازات شدند.
تا زمانی که آرام باشند، در امان خواهند بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه ایران، مرندی با اشاره به اظهارات مقامات صهیونیستی مبنی بر بی‌اثر بودن حمله ایران نیز گفت: البته که اسرائیلی‌ها می‌توانند ادعا کنند که 110 درصد! از پهپادها و موشک‌ها را سرنگون کردند.

خب اشکالی ندارد و می‌توانند امروز یا فردا خبرنگاران را برای تهیه گزارش از این پایگاه‌های نظامی که ایران گفته بشدت آسیب دیده‌اند، ببرند.

مرندی در پاسخ به این سؤال که آیا این یک حمله بزرگ بوده است؟ گفت: این یک سیلی کوچک از سوی ایران بود.

دو پایگاه نظامی اسرائیل بشدت آسیب دیدند. ایران انبار بزرگی از موشک و پهپاد در اختیار دارد. ایران از سلاح پیشرفته خود استفاده نکرده است.

این کارشناس روابط بین‌الملل در پاسخ به سؤال مجری که می‌پرسد منظور سلاح هسته‌ای است؟ اظهار می‌کند: خیر.

منظورم موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته‌تر است. ایران مانند امریکا که قبلاً از سلاح هسته‌ای استفاده کرده، نیست.

برنامه هسته‌ای ایران در این سال‌ها صلح‌آمیز بوده و مدرکی برای رد آن وجود ندارد. ایران موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته‌ای در اختیار دارد.

اینکه امریکایی‌ها نمی‌خواهند بخشی از واکنش تلافی‌جویانه اسرائیلی‌ها باشند، نشان می‌دهد که آنها می‌دانند قدرت واقعی کجاست.

مرندی با تأکید بر اینکه برای صهیونیست‌ها کار عاقلانه این است که از واکنش نشان دادن خودداری کنند، گفت: آنها مجازات شدند و باید این را بپذیرند.

صهیونیست‌ها می‌توانند ادعا کنند که 200 درصد از پهپادها و 300 درصد از موشک‌ها را سرنگون کردند ولی تا زمانی که آرام باشند، در امان خواهند بود.

اما اگر دوباره به ایران حمله کنند، واکنش ایران بسیار شدیدتر خواهد بود.
https://jahannews.com/vdcivqavpt1ay32.cbct.html
jahannews.com/vdcivqavpt1ay32.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *