سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۲

واکنش داور محفل به انتقام سپاه

يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 876722
احمد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: اگر ما اسرائیل متجاوز را تنبیه نمی‌کردیم، تمام سفارت‌های ما در اطراف اسرائيل در خطر بودند و ضرر می‌کردیم.
واکنش داور محفل به انتقام سپاه
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، احمد ابوالقاسمی استاد و قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره عملیات «وعده صادق» ایران گفت: دشمنی یهود و نصاری با مسلمانان جزو قواعد قرآنی است. این قاعده در آیه ۱۲۰ سوره بقره آمده است. (وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ) یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی‌شوند تا آنکه از آئینشان پیروی کنی. بگو: مسلماً هدایت خدا فقط هدایت [واقعى‌] است.

و اگر پس از دانشی [قرآن] که برایت آمده از هوا و هوس های آنان پیروی کنی، از سوی خدا هیچ سرپرست و یاوری برای تو نخواهد بود.وی افزود: یهود و نصاری دست از سر مسلمانان برنمی‌دارند تا زمانی که تابع آنها شوند. این قاعده تغییرناپذیر است و در طول تاریخ هم شاهد این دشمنی بوده‌ایم. اینکه برخی می‌گویند با آنها مذاکره کنیم، نشدنی است.

طبق فرمایش امام خمینی (ره) رابطه آمریکا و ایران رابطه گرگ و میش است و هیچ‌وقت هیچ مذاکره‌ای بین این دو اتفاق نخواهد افتاد چون آنها اهل مذاکره نیستند و زیاده‌خواه‌اند. مذاکره با دشمنانی که به تمامیت ارضی ما سوءقصد دارند، اشتباه است.

داور برنامه تلویزیونی قرآنی «محفل» بیان کرد: به یکی دیگر از این قواعد قرآنی در آیه ۱۹۴ سوره بقره اشاره شده است. (...فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ) پس هر که بر شما تعدّی کرد، شما هم به مثل آن بر او تعدّی کنید، و از خدا پروا نمایید و بدانید که خدا با پروا پیشگان است.ابوالقاسمی تصریح کرد: طبق این آیه مقابله به مثل حق مسلم ما بود.

اگر ما اسرائیل متجاوز را تنبیه نمی‌کردیم، تمام سفارت‌های ما در اطراف اسرائيل در خطر بودند و ضرر می‌کردیم. اگر عملیات «وعده صادق» را انجام نمی‌دادیم دشمن گستاخ‌تر می‌شد. به نظرم این حمله با توجه به جنایات اسرائیل و به شهادت رساندن نیروهای ما می‌توانست حتی زودتر از اینها انجام شود اما واقعا این حمله تنبیهی به‌جا بود.این قاری بین‌المللی عنوان کرد: اینکه آمریکا از مداخله خودداری می‌کند نشان‌   دهنده اقتدار ایران اسلامی است.

دشمنان ما انتظار چنین پاسخ سختی را نداشتند. افرادی که فقط شعار انسانیت می‌دهند و می‌گویند انسانیت و انسانم آرزوست در واکنش به جنایات اسرائیل علیه فلسطین مرزبندی کردند و انسانیت و انصاف را کنار گذاشتند. در نگاه انسانی چیزی به نام مرز نداریم، بیش از ۷۰ سال است که مردم فلسطین زیر بار ظلم رژیم صهیونیستی هستند.

متأسفم برای آن عده‌ای که از طرفداری لفظی و زبانی از مردم مظلوم فلسطین هم دریغ کردند.وی اذعان کرد: دیدن صحنه‌هایی از خوشحالی مردم غزه پس از این عملیات واقعا لذت بخش بود. اینکه مردم غزه احساس کردند تنها نیستند و هنوز نیروهای ایران و محور مقاومت یاور مظلوم و دشمن ظالم هستند تا آنها را حمایت کنند باعث قوت قلب آنهاست.
https://jahannews.com/vdcj8meo8uqeaaz.fsfu.html
jahannews.com/vdcj8meo8uqeaaz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر تو
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
جدا"‌ درو بر ايشان و امثال ايشان