دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

آشفتگی یورونیوز از واکنش احتمالی ایران

شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب: 876622
در دکترین و قاموس سیاست خارجی کشورمان، رژیم نامشروع صهیونیستی به دلیل ماهیت اشغالگرایانه و رویکرد مداخله گرایانه و توسعه طلبانه‌اش، بازیگری بحران‌ساز و غده‌ای سرطانی در منطقه محسوب می شود.
آشفتگی یورونیوز از واکنش احتمالی ایران
به گزارش جهان نيوز، تارنمای یورونیوز در تحلیل اخیر خود در خصوص اقدام  جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تجاوز رژیم اشغالگر قدس به ساختمان کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق نوشته است:

" ایران در کنار گزینه‌هایی همچون اتخاذ رویکرد تهاجمی‌تر در مجامع بین‌المللی علیه اسرائیل، پیشبرد حملات سایبری و همچنین افزایش توان هسته‌ای خود، راه‌های دیگری هم می‌تواند برای اقدام تلافی‌جویانه علیه اسرائیل داشته باشد که با رفتارهای پیشین آن در منطقه می‌تواند مطابقت داشته باشد. ایران به نوبه خود سابقه تهدید مستقیم اسرائیل را در کارنامه دارد و سابقه دیگری نیز در استفاده از نیروهای نیابتی برای کاربست تهدید و حمله به اسرائیل دارد."

روایتگری یورونیوز از واکنش ایران نسبت به اقدام وقیحانه اخیر رژیم اشغالگر قدس به گونه ای صورت گرفته که گویا اساساً اتفاقی در دمشق نیفتاده و اقدام ایران از جنس یک "کنش اولیه "است!

یورونیوز نیز مانند بسیاری از رسانه های غربی، اقدام به حذف "مقدمه ماجرا"و روی آوردن به "نتیجه گیری مدنظر خود" کرده است تا در نظر مخاطبان، ایران به عنوان طرف متخاصم و رژیم متجاوز صهیونیستی به عنوان طرفی مظلوم مورد شناسایی و تفسیر قرار گیرند.

حلقه مفقوده تحلیلی یورونیوز، معطوف به قواعد و قوانین شناخته شده و مصرح بین المللی است که حق واکنش یک کشور در قبال هرگونه تجاوزی نسبت به خود را محفوظ و محترم می شمارد.

نکته دیگر در گزارش اخیر یورونیوز، معطوف به قدرت ترکیبی جمهوری اسلامی ایران و پذیرش آن از سوی غرب است.

یورونیوز به صورتی ملموس و البته ناخواسته، به همین قدرت ترکیبی اشاره کرده است.

توان ایران اسلامی در مواجهه با دشمنان در ابعاد گوناگون، هم در عرصه بازدارندگی و هم اقدام عینیت یافته و همین مسئله منجر به آشفتگی غرب، رژیم اشغالگر قدس و رسانه های وابسته به آنها شده است.

این مسئله به خودی خود نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران نه تنها در برابر جنگ هیبریدی( ترکیبی) دشمنان تسلیم نشده، بلکه قواعد و اصول مقاومت ترکیبی در برابر آنها را به خوبی آموخته و در راستای عملیاتی سازی آن نیز گامهای موثری را برداشته است.

نکته آخر، معطوف به تلاش یورونیوز در القای تهدید محور بودن سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

نباید فراموش کرد که اساساً در دکترین و قاموس سیاست خارجی کشورمان، رژیم نامشروع صهیونیستی به دلیل ماهیت اشغالگرایانه و رویکرد مداخله گرایانه و توسعه طلبانه‌اش، بازیگری بحران‌ساز و غده‌ای سرطانی در منطقه محسوب می شود.

نقش بازیگران غربی خصوصاً آمریکا و انگلیس نیز در حمایت از این رژیم جعلی نیز بر همگان مسجل است.

عتاب جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس منبعث از ماهیت نامشروع و عملکرد تنش زای این رژیم در منطقه است. بدیهی است که ایران به منطقه غرب آسیا تعلق خاطر تاریخی، ژئو پلی تیک و ژئو استراتژیک دارد اما چنین تعلق خاطری در قبال رژیمی اشغالگر که تعلقی ذاتی و سرزمینی به غرب آسیا ندارد صدق نمی کند.

روشن است که در مواجهه با چنین تهدید آشکاری، ایران و دیگر کشورهای مستقل در منطقه و دنیا نمی‌توانند آرام نشسته و نظاره گر بحرانسازی و توحش صهیونیستها باشند؛ موضعی قاطعانه و آگاهانه که  گویا یورونیوز و دیگر رسانه های غربی را آشفته کرده است.
https://jahannews.com/vdcirqavrt1ayq2.cbct.html
jahannews.com/vdcirqavrt1ayq2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *