دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲

تکذیب پیامک سازمان پدافند غیرعامل

شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 876612
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.
تکذیب پیامک سازمان پدافند غیرعامل
به گزارش جهان نيوز، در پی ارسال انبوه پیامک های جعلی به نام سازمان پدافند غیرعامل مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور، سازمان پدافند غیرعامل این پیامکها را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

در توضیح این سازمان آمده است: به اطلاع می‌رساند پیامی که با سرشماره 90003140 از طریق یک سامانه پیامکی تجاری برای برخی از شهروندان منتشر شده جعلی است و متعلق به روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور نمی‌باشد و محتوای آن کذب محض است.
 

 

علت ارسال پیامک جعلی، هک‌شدن سامانه یک شرکت‌ ارائه خدمات پیامکی بوده است
 
ساعاتی پیش یک پیامک جعلی با سرشماره 90003140 برای تعدادی از شهروندان ارسال شد که ادعا می‌کرد از سمت پدافند غیرعامل ارسال شده است و در خصوص شرایط اضطراری طی روزهای پیش رو هشدار می‌داد.

در این پیامک آمده بود «طی روزهای نزدیک می‌بایست خودمان را در مقابل تهدیدات مصون بداریم.» و از شهروندان خواسته شده بود آب آشامیدنی و غذای خشک تهیه کنند! غلط‌های املایی در متن این پیامک و درنتیجه احتمال بالای جعلی‌بودن آن، یکی از موضوعاتی بود که از ابتدا مورد توجه کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بود.

بعد از دقایقی، سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرد این محتوا جعلی بوده و این سازمان، چنین پیامکی را ارسال نکرده است.

یپگیری‌های فارس حاکی است ارسال این پیامک به حدود 250هزارنفر از شهروندان،‌ در نتیجه هک‌شدن سامانه ارسال پیامک یکی از CP ها بوده است که به‌محض ارسال اولین سری، اقدامات امنیتی برای بازگرداندن این سامانه و لغو ارسال پیام به دسته دیگری از کاربران صورت گرفته است. CPها (مخفف Content Provider یا ارائه‌کننده محتوا)‌شرکت‌های خصوصی هستند که با دریافت مجوز از وزارت ارشاد، می‌توانند به مشترکانشان پیامک‌های انبوه حاوی اطلاع‌رسانی یا مطالب تبلیغاتی ارسال کنند.

هم‌اکنون سامانه این شرکت،‌ برای کاربرانی که پیام جعلی مذکور را دریافت کرده‌اند یک اصلاحیه به شرح زیر در حال ارسال است:با سلام ضمن پوزش، پیامک ارسال شده از طریق این سرشماره به نام سازمان پدافند غیرعامل  به تعدادی از شهروندان جعلی است و این سازمان پیامکی ارسال نکرده است.
https://jahannews.com/vdchz-n6i23nq-d.tft2.html
jahannews.com/vdchz-n6i23nq-d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک شهردار سرائیلی از صهیونیستها خواسته بود قبل از حمله انتقامی ایران، آذوقه تهیه کنند و آماده رفتن به پناهگاه شوند. نوکران داخلی اسرائیل خواسته‌اند از روی دست شهردار صهیونیست تقلب کنند، اما فلک‌زده‌ها در این کار هم عرضه ندارند. لااقل ابتکاری ازخود نشان می‌دادید، املا و متن را تغییر می‌دادید، بیچاره‌ها!
Iran, Islamic Republic of
با توجه به سوابق در این گونه موارد از قبل سرشماره های تجاری افراد و شرکتها ی خصوصی قطع و یا باتأیید مرجع امنیتی ارسال گردد