سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

خبر خوش بورسی؛ نمادهای شاخص‌ساز بورس، افزایش سرمایه گرفتند

شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 876600
هیأت واگذاری با افزایش سرمایه شرکت‌های بزرگ فولادی و یک بانک نیمه دولتی که از نمادهای شاخص‌ساز در بورس هستند، موافقت کرد.
خبر خوش بورسی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام معاونت حقوقی ریاست جمهوری، هیأت واگذاری در جلسه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ به ریاست سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با افزایش سرمایه چند شرکت بورسی اثرگذار در شاخص و یک شرکت سهامی خاص موافقت کرد.

بر این اساس سرمایه بانک تجارت (سهامی عام) با نماد «وتجارت» در بورس از ۲۲ هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان به ۳۳ هزارو ۵۸۸ میلیارد تومان از محل سود انباشته افزایش یافت؛ سرمایه شرکت ملی مس (سهامی عام) نیز با نماد «فملی» در بورس از ۶۰ هزار میلیارد تومان به ۷۸ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته رسید.

شرکت فولاد مبارکه (سهامی عام) نیز که با نماد «فولاد» در بورس شاخص‌ساز است، افزایش سرمایه ۲۸ همتی داشت و از ۸۰ به ۱۰۸ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته رسید. سرمایه شرکت سهامی خاص فولاد شادگان نیز از ۲۰۰ به یک هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

در این جلسه همچنین با واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به صندوق های بازنشستگی کشوری و بیمه عشایر و روستاییان و نیز سازمان تأمین اجتماعی که در جلسه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ هیأت وزیران به تصویب رسیده بود، موافقت نشد. لذا مقرر شد سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس بار دیگر عرضه شود.

اعضای این هیأت با انحلال ۴ شرکت کشتی سازی زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی ایزوایکو و شرکت آب و فاضلاب شهر جدید مجلسی از شرکت های تابعه شرکت مادرتخصصی شرکت عمران شهرهای جدید موافقت کردند.
https://jahannews.com/vdce7p8v7jh8fpi.b9bj.html
jahannews.com/vdce7p8v7jh8fpi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نگویید افزایش سرمایه بگویید از محل تورم ایجاد شده