جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۱

چمران: خطر زلزله بیخ گوشمان است

شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 876577
رییس شورای شهر اسلامی شهر تهران گفت: تلاش ما در دوره ششم این بود که ساخت و ساز بیشتر بشود که قطعا به دنبال آن حرکت اقتصادی خوبی رخ خواهد داد.
چمران: خطر زلزله بیخ گوشمان است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، پروژه بهره برداری از «دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) از بزرگراه شهید آوینی» و «رونمایی از ناوگان ماشین آلات سنگین» معاونت فنی و عمرانی در صد و شانزدهمین پویش امید و افتخار در روز -شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳- با حضور مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، مهدی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، شربیانی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران و مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و برگزار شد.

مهدی چمران رییس شورای شهر اسلامی شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: عمران و آبادی به دلیل ارتقا سطح آسایش و آرامش مردم است.

وی گفت: به آثار معماری و بنا‌های تاریخی نگاه کنید؛ آنچه ساختند و باقی مانده مواردی بود که برای آسایش مردم بوده است.

چمران با پرداختن به معماری بنا‌های احداث شده در گذشته و نیز اهمیت ساخت مسجد تصریح کرد: خدمت کردن به مردم و آبادانی و عمران برای ما ارزشمند است. خیلی از مشاغلی دیگر هم به همین عمران شهری وابسته است. اصولا ساختمان سازی یکی از پایه‌های حرکت اقتصادی است؛ بنابراین وقتی ساختمان سازی درست و منطقی به وجود بیاید مشاغل دیگری در شهر فعال می‌شود.

رییس شورای شهر تهران بیان داشت: بافت فرسوده و ساختمان‌های فرسوده در شهر بسیار داریم و خطر زلزله همیشه بیخ گوشمان است. نمی‌گوییم که ساختمان‌های تشریفاتی بسازند و اسراف کنند، اما ساخت ساختمان محکم و درست برای مردم از هر جهت کاری شایسته است و به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: تلاش ما در دوره ششم این بود که ساخت و ساز بیشتر بشود که قطعا به دنبال آن حرکت اقتصادی خوبی رخ خواهد داد. یکی از نمونه‌های مشارکت مردمی در جهش تولید همین ساخت و ساز است. اگر خانه‌های فرسوده نوسازی و مقاوم سازی بشود در برابر زلزله هم مقاوم می‌شویم. ما می‌توانیم با کمک مردم شهر‌ها و روستا‌های کشور را بازسازی کنیم.

چمران با بیان اینکه از جهت تکنولوژی ساخت شرایط خوبی داریم، گفت: باید به میدان بیاییم که مردم در آرامش باشند. اشاره شد به بودجه ریزی؛ بار‌ها و بار‌ها شنیده ایم که بودجه سال گذشته را که بستیم ۱۰ هزار میلیارد تومان علاوه بر آنچه قبلا در امر حمل و نقل پیش بینی شده بود اضافه کردیم. امسال هم همین کار را با همت و همکاری شهرداری تهران انجام دادیم و ۱۵ هزار میلیارد را به آن مبلغ اضافه کردیم و نزدیک به نیمی از اعتبار بودجه شهر تهران را برای حمل و نقل عمومی اختصاص دادیم.
 
https://jahannews.com/vdchq-n6q23nqmd.tft2.html
jahannews.com/vdchq-n6q23nqmd.tft2.html
برچسب ها: چمران زلزله
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
محض رضاي خدا به فكر كاهش جمعيت تهران باشيد ديگه گنجايش خودرو و جمعيت بيشتر را ندارد