سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۹

نقشه تخیلی بی‌بی‌سی برای سیستان و بلوچستان

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 876253
بی‌بی‌سی فارسی در خبری که برای پوشش یک عملیات تروریستی در زاهدان منتشر کرده، از تصویری استفاده کرده که به یک معنا به رسمیت شناختن جدایی طلبی و تجزیه ایران است.
نقشه تخیلی بی‌بی‌سی برای سیستان و بلوچستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، تصویری که بی‌بی‌سی فارسی برای خبر یک عملیات تروریستی در زاهدان کار کرده است، به وضوح از جدایی سیستان و بلوچستان از خاک ایران دفاع می‌کند. گروهک جیش الظلم که عملیات‌های تروریستی در سیستان و بلوچستان را رقم می‌زند، به دنبال جدایی آن منطقه از ایران است.

در روز‌های اخیر یک درگیری مسلحانه با اشرار تروریست در اطراف پاسگاه انتظامی منطقه سرجنگل بخش کورین زاهدان رخ داد که منجر به شهادت دو مأمور پلیس و هلاکت یک تروریست شد. کانال تلگرامی بی‌بی‌سی فارسی در خبری که برای پوشش این اتفاق منتشر کرده، از تصویری استفاده کرده که به یک معنا به رسمیت شناختن جدایی طلبی و تجزیه ایران است. در این تصویر کل ایران با رنگ کرمی کمرنگ و استان سیستان و بلوچستان با رنگی پررنگ‌تر نمایش داده شده تا در ذهن مخاطب جدایی این استان از ایران را القا کند. همچنین فونت نوشتاری عنوان سیستان و بلوچستان با فونت نوشتاری ایران، پاکستان و افغانستان به عنوان کشور در شکل و اندازه استفاده شده است.

این اقدام بی‌بی سی فارسی با اعتراض کاربران ایرانی در فضای مجازی مواجه شده است و از آنجایی که بی‌بی سی رسانه‌ای حکومتی و مربوط به دولت انگلیس است و دولت انگلیس هم سابقه‌ای طولانی در تجزیه کشور‌ها و مصادره خاک آن‌ها و ثروت ملت‌ها دارد، طبیعی بود که با هجمه بحق ایرانیان روبه‌رو شود.

بی‌بی‌سی فارسی از به کار بردن وصف «تروریستی» برای عملیات‌های مسلحانه جیش الظلم در ایران و تروریست نامیدن آن‌ها هم اجتناب می‌ورزد و آن‌ها را صرفاً «شبه نظامیان سنی بلوچ»، «گروه شورشی» و «گروه اسلامگرای مسلح مخالف دولت ایران» می‌نامد.

https://jahannews.com/vdciwqavpt1ayr2.cbct.html
jahannews.com/vdciwqavpt1ayr2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تازه متوجه شدید سالهاست که طراحی ها های عملیاتی اعم تروریسیتی نظامی و مهم تر از همه فرهنگی و جریان سازی های رسانه ای در حول همین محور است ببینید در حوادث 1401 در چه استانی بیشترین مانور وجود داشت .انشا الله که مسولین بادقت مسائل را دنبال کنند
Iran, Islamic Republic of
کور خوندن همه شان
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه....
مرتضی رضائی
Iran, Islamic Republic of
باید سفیر انگلیس به وزارات امور خارجه فرا خوانده شود
Iran, Islamic Republic of
سرزمین های که انگلستان طی دویست سال پیش از ایران جدا کرده به اندازه کل کشور انگلستان می‌باشد باید ایرانیان کل کشور انگلستان را تصرف کنند بابت این ضررهائیکه تا بحال از متحمل شده اند
Iran, Islamic Republic of
کسی ک این نقشه را ببیند و ب خباثت این شبکه و نقشه‌های پلید آن پی نبرد ، یا احمق است یا خودش را ب حماقت زده و یکی از وطن فروشان عمال دشمن است
Iran, Islamic Republic of
بلوچستان جزوه خاک ایران هست ومیماند
مختاری
United Arab Emirates
هر کس در سیستان کارخانه یا شرکتی باز کرد ده سال از مالیات معاف کنید و اقداماتی از این دست تا رونق در این استان هم شکوفا بشه و توطئه گران نتونن کاری بکن
حسین
Iran, Islamic Republic of
سیستان وبلوچستان جزوخاک ایران هست وجداکردن آن ازایران خوابیست احمقانه.شبکه وهابی صهیونیستی وانگلیسی آمریکایی بی بی سی. همیشه دشمن ملت ودولت مابوده هست وخواهدبود.