شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

چاره نداشتم باید سرمربی تیم ملی می‌شدم

چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 874938
یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین مربیان تاریخ کشتی ایران، محسن کاوه است. مربی که دوران قهرمانی خیلی درخشانی نداشت اما در عرصه مربیگری یکی از بهترین و پرافتخارترین مربیان تاریخ است.
چاره نداشتم باید سرمربی تیم ملی می‌شدم
به گزارش جهان نيوز، یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین مربیان تاریخ کشتی ایران، محسن کاوه است. مربی که دوران قهرمانی خیلی درخشانی نداشت اما در عرصه مربیگری یکی از بهترین و پرافتخارترین مربیان تاریخ است.

او در عرصه مربیگری از ۹۵ میلادی در عرصه ملی فعالیت خود را شروع کرد و هر وقت عضو کادر فنی تیم ملی نبود در باشگاه میزبان بسیاری از ملی‌پوشان بود.

در قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در سال ۲۰۰۲ کنار تیم ملی بود و در تغییر نسل کشتی ایران و شروع یک دوره درخشان در کشتی حدفاصل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ هم کنار تیم ملی کشتی آزاد بود اما در آستانه المپیک و با آمدن رسول خادم از تیم ملی کنار رفت.
حالا در حساس‌ترین روزهای کشتی او سرمربی تیم ملی کشتی آزاد شده و قرار است که در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هدایت کشتی یران را برعهده داشته باشد. دوره‌ای که کشتی ایران شاید یکی از بهترین دوران خود را دارد؛ هر چند که محسن کاوه اعتقاد دارد بهترین تیم تاریخ ایران حدفاصل سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ پدید آمده بود.

 که واقعاً المپیک متفاوت است و کسب مدال به این سادگی نیست اما ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. البته من خیلی اهل تبلیغ و نمایش نیستم؛ تمرین می‌کنیم اما جار و جنجال به راه نمی‌اندازیم.

هر چند که مشکلات زیادی را هم داریم. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشتی در المپیک‌ها همیشه این بوده که بار ورزش را به دوش کشیده و همین کار کسب مدال را با سختی‌های زیادی روبه‌رو می‌کند.

امیدوارم که این‌ بار نهادهای بیرونی کمی از این فشار را کم کنند.
 
‌یکی از موضوعاتی که بعد از انتخاب شما مطرح شد، درباره رفاقت شما با دبیر و رابطه آن با انتخاب شدن به عنوان سرمربی تیم ملی بوده.
 
یکسری حرف‌ها در فضای مجازی مطرح شد، بعضی طوری نوشته‌اند انگار یک مربی تازه‌کارم در حالی که هر کسی رئیس فدراسیون شد، سراغ من آمد، اما من هرگز لابی نکردم. هیچ وقت اهل لابی کردن نبودم و شاید هم به همین دلیل خیلی سخت سرمربیگری را به من دادند. یک‌ سری فکر می‌کنند که کشتی ایران همیشه چند هزار گزینه برای سرمربیگری داشته اما واقعیت این است که تعداد گزینه‌های مربیگری در تیم ملی همیشه کم بودند. همین الان فکر می‌کنید چند نفر می‌توانستند به عنوان سرمربی انتخاب شوند؟
 
‌یک فیلمی هم از شما منتشر شد که در آن گفته بودید من بهترین مربی هستم و بهتر از خودم کسی را سراغ ندارم.
 
این فیلم که از سر و تهش زدند و با هدف مشخصی به آن شکل منتشر شده است اما همین الان هم این حرف را می‌زنم هرکسی در هر کاری اگر می‌خواهد موفق شود باید بگوید که بهترین است. اگر کشتی‌گیری خودش را در حد قهرمانی المپیک نبیند که موفق نمی‌شود اصلاً نباید هم وارد کشتی شود. مربی هم همین است؛ اگر مربی خودش را بهترین نداند و به کارش اعتقاد نداشته باشد که نمی‌تواند موفق شود.
 
‌شما آرزویی داشتید که به آن نرسیده باشید؟
 
طبیعتاً رسیدن به طلای قهرمانی جهان و المپیک بهترین و مهم‌ترین آرزوی من بود که به آن نرسیدم.
 
‌در عرصه مربیگری چطور؟ دوره‌ای بود که دوست داشتید سرمربی تیم ملی شوید و هدایت آن تیم را برعهده بگیرید؟
 
بله .این آرزوی شخصی من بوده و حتماً دوره‌ای بوده که بخواهم سرمربی تیم ملی شوم. دهه ۹۰ میلادی بهترین دوره کشتی ایران بوده و سرمربی آن موقع تیم ملی حسابی خوش به حالش بود. همیشه اعتقاد داشتم که از سال ۹۳ تا ۲۰۰۳ بهترین نسل کشتی ایران بوده و طبیعی است که دوست داشتم سرمربی آن تیم باشم.
https://jahannews.com/vdcgwt977ak9uy4.rpra.html
jahannews.com/vdcgwt977ak9uy4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *