شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

سرگئی لاوروف: آمریکا تنها مانده است

يکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب: 874748
وزیر امور خارجه روسیه با بیان این که آمریکا به عنوان یک کشور ابرقدرت در دنیا تنها مانده، گفت که علت اصلی اقدامات غرب در اوکراین به علت تمایل آن‌ها به جلوگیری از ابرقدرت شدن روسیه است.
سرگئی لاوروف: آمریکا تنها مانده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که اقدامات کشور‌های غربی در اوکراین به دلیل تمایل آن‌ها به جلوگیری از تبدیل شدن روسیه به یک ابرقدرت است.

لاوروف در بخش دیگری از این مصاحبه در واکنش به این موضوع که جنگ امروز در اوکراین نه در سال ۲۰۱۴ و پس از کودتای کی یف، بلکه در سال ۱۹۹۹ و زمانی که غرب تمایل خود به تجاوزگری را آشکار کرد، آغاز شد، گفت که این موضوع کاملاً با مواضع روسیه مطابقت دارد و رئیس‌جمهور پوتین نیز بار‌ها به آن اشاره کرده است.

وی ادامه داد: این روند پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد و آمریکایی‌ها احساس کردند که دیگر رقیبی در آن سوی میدان وجود ندارد. آن‌ها می‌خواستند روسیه فقط یک قدرت منطقه‌ای باشد نه بیشتر و تعداد زیادی از مشاوران آمریکایی را در همه مؤسسات اقتصادی، مالی و بانکی روسیه برای تحقق این هدف مستقر کنند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت که او معتقد است که کشور‌های سلطه‌جوی غربی تلاش می‌کنند هژمونی خود را با حتی به بهای نابودی دیگران تداوم بخشند.

لاوروف خاطرنشان کرد که آمریکا به عنوان بزرگترین و قدرتمندترین کشور، تنها باقی مانده است و ماجراجویی‌هایی خونین این کشور در یوگسلاوی و اوکراین در چارچوب همان حملات وحشتناکی قرار دارد که در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه بدون هیچ مبنای حقوقی بین‌المللی صورت گرفت. 
https://jahannews.com/vdcfjjdccw6deea.igiw.html
jahannews.com/vdcfjjdccw6deea.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جنایات اسراییل امریکا را رو سیاه تر کرده