دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

اعتراف بی‌بی‌سی به شکست سیاست تحریم

يکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب: 874742
بی‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به گزارش صندوق بین المللی پول به شکست سیاست تحریم در قبال ایران اذعان و اعتراف کرد.
اعتراف بی‌بی‌سی به شکست سیاست تحریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی فارسی که سابقه‌ای طولانی در نفرت پراکنی و عناد با ملت ایران و حمایت از تحریم‌های ظالمانه غرب بر علیه کشورمان داشته است، در گزارشی در روز ۴ فروردین ماه با نام "ایران در سال ۱۴۰۳؛ آیا در بر همان پاشنه همیشگی خواهد چرخید؟ " به شکست سیاست تحریم اعتراف کرد.

بی بی سی در این زمینه عنوان داشت: صندوق بین‌المللی پول در گزارش سالیانه‌اش برای پیش‌بینی وضعیت اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴ میلادی، میزان رشد اقتصادی احتمالی ایران را سه و هفت دهم درصد اعلام کرد؛ رقمی که اگر درست باشد، نشانه روشنی از شکست سیاست تحریم ایران است.

این شبکه همچنین با اشاره به پیش بینی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی مرکز پژوهش‌های مجلس، درآمد ایران از محل درآمدهای نفتی در سال ۱۴۰۳، در بهترین حالت ۴۱ میلیارد دلار و در بدترین حالت، ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد بود. علاوه بر این دولت مدعی است که بودجه کشور را با افزایش مالیات و صادرات غیرنفتی، به مقدار قابل توجهی از درآمدهای نفتی بی‌نیاز کرده است. دولت می‌گوید حجم درآمد از صادرات غیرنفتی به ۵۳ میلیارد دلار رسیده و به آسانی بخش عمده وادارات ۶۰ میلیارد دلاری کشور را جبران می‌کند.

بی بی سی همچنین در زمینه شکست تحریم‌های نفتی و تجارت نفتی ابرقدرت های اقتصادی با ایران نیز اذعان کرد: مهم‌ترین تحریم ایران که تحریم‌های نفتی است، از سوی ایالات متحده به شکل یک‌جانبه وضع شده و به همین دلیل، هر کشوری که بخواهد از ایران نفت بخرد، با ممنوعیت مشروع بین‌المللی روبه‌رو نیست. آنچه در انتظار مشتری‌های ایران است، فشار سیاسی ایالات متحده آمریکاست. هرکس که توان تحمل این فشار را دارد هم از خرید نفت ایران ابایی ندارد.

اذعان و اعتراف بی بی سی از آنجایی حائز اهمیت است که این شبکه در طی سالیان فعالیت، همواره اقدام به بزرگ نمایی و غلو کردن درباره نقاط ضعف نظام جمهوری اسلامی و در نقطه مقابل چشم پوشی از دستاورد های کشورمان و عدم بیان واقعیت ها درباره موفقیت های اقتصادی ایران در شرایط تحریم های حداکثری غرب و آمریکا علیه ایران داشته است.

بیان و اشاره به شکست سیاست تحریم از سوی این بنگاه خبرپراکنی نشانگر اشراف و اگاهی در غرب و حتی در محافل ضدانقلاب به قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
https://jahannews.com/vdcjxxeo8uqeaaz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxxeo8uqeaaz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا کور باد هرآنکس که نتواند پیشرفت ایران را ببیند