سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

این خوراکی‌ها را برای کاهش اضطراب امتحان کنید!

پنجشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب: 874515
بد نیست بدانید تغذیه نیز می‌تواند نقش مهمی در کنترل و کاهش این علائم داشته باشد.
این خوراکی‌ها را برای کاهش اضطراب امتحان کنید!
به گزارش جهان نيوز، همیشه این سوال برای افراد مطرح بوده است که آیا می‌توان با خوردن غذاها و خوراکی‌های خاصی اضطراب را کاهش داد؟ پاسخ بله است. استرس و اضطراب مشکلات روانی هستند که تقریباً همه ما در مراحل مختلف زندگی با آن‌ها مواجه می‌شویم. گاهی اوقات راه حل‌های درمانی پزشکی لازم است، اما نکته جالب این است که تغذیه نیز می‌تواند نقش مهمی در کنترل و کاهش این علائم داشته باشد.

دکتر دیوید بولی فارغ التحصیل رشته روانپزشکی از دانشگاه هاروارد و سرآشپز و نویسنده کتاب‌های آشپزی و تغذیه می‌گوید که تحقیقات و تجربیاتش نشان می‌دهد که این خوراکی‌ها در کاهش اضطراب موثر هستند:

1) پری بیوتیک
سبزیجات سرشار از فیبرهای پری بیوتیک هستند و به حفظ فراوانی باکتری های سالم در روده کمک می‌کنند. که با کاهش التهاب عصبی و استرس مرتبط است. غذاهای پری بیوتیک شامل مارچوبه، سیر، پیاز، سبزیجات برگدار، کنگر فرنگی، حبوبات، قارچ و سیب است. توصیه می کنم برای اطمینان از تنوع ویتامین ها و مواد معدنی تقویت کننده مغز همراه با فیبر، انواع این سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

2) توت ها
توت‌ها سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و از یک میکروبیوم سالم پشتیبانی می کنند و می توانند التهاب را کاهش دهند. زغال اخته به طور خاص حاوی یکی از بالاترین غلظت آنتوسیانین کاهش دهنده اضطراب است، یک آنتی اکسیدان قوی که با مبارزه با استرس اکسیداتیو از سلامت مغز حمایت می کند. من عاشق مصرف روزانه یک چهارم فنجان زغال اخته به عنوان بخشی از یک صبحانه سالم برای مغز هستم! تمشک، توت سیاه و توت فرنگی نیز میوه های بسیار خوبی هستند.

3) اسید چرب امگا 3
یک ابزار فوق العاده قدرتمند در کاهش التهاب در روده و مغز هستند. آنها را می توان به وفور در ماهی های صید شده وحشی مانند سالمون، آنچوی، تن، ماهی خال مخالی و ساردین و همچنین در مغزها و دانه هایی مانند گردو و دانه چیا یافت. مصرف امگا 3 با کاهش اضطراب، مه مغزی و زوال شناختی و همچنین بهبود خلق و خوی مرتبط است.

4) ادویه جات
ادویه‌هایی مانند زردچوبه (با فلفل سیاه برای اینکه بیشتر در دسترس مغز و بدن شما باشد)، دارچین، زعفران، رزماری و زنجبیل نه تنها طعم و رنگ وعده های غذایی ما را تقویت می کنند، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان ها، ریزمغذی ها و ضد التهاب هستند. ترکیباتی برای بهبود آمادگی ذهنی لذت بردن از لاته زردچوبه هر روز صبح یکی از تمرینات من برای کاهش استرس و انرژی خوب در طول روز است!

5) غذاهای تخمیر شده
غذاهایی مانند کلم ترش، کیمچی، کفیر، میسو و ماست های ساده به طور طبیعی غنی از فرهنگ های زنده هستند، برای تناسب اندام ذهنی عالی هستند. مصرف غذاهای تخمیر شده همراه با سبزیجات غنی از فیبر ذکر شده در بالا برای حفظ میکروبیوم سالم و مقاومت در برابر التهاب مزمن کلیدی است.
https://jahannews.com/vdchzkn6m23nqmd.tft2.html
jahannews.com/vdchzkn6m23nqmd.tft2.html
برچسب ها: خوراکی اضطراب
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *