شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۵

دهکردی و نصیریان به رئیس جمهور چه گفتند؟

يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۲۵
کد مطلب: 873999
مدیرعامل خانه سینما در دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رییس جمهور از تحقیر هنرمندان با واژه سلبریتی و مشکلات بیکاری، تورم و مالیات جامعه هنری صحبت کرد.
دهکردی و نصیریان به رئیس جمهور چه گفتند؟
به گزارش جهان نيوز، به نقل از روابط عمومی خانه سینما، عصر روز جمعه ۲۵اسفند ماه به دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار رئیس جمهور و هنرمندان در محل اجلاس سران برگزار شد که در آن پس از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- علی دهکردی -مدیر عامل خانه سینما - هم سخنرانی کرد.

دهکردی با بیان اینکه "من به عنوان علی دهکردی بازیگر اینجا نیستم بلکه به نمایندگی از هفت‌هزار نفر عضو خانه سینما اینجا هستم،" در ادامه گفت: هفت هزار نفری که در سال‌های گذشته مورد کم‌لطفی‌های زیادی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به شرایط بسیار سخت مردم به دلیل تورم و گرانی گفت: سینماگران هم جدا نیستند و با این مشکلات دست‌به گریبانند، این در حالی‌ است که حتی عنوان شغلی سینماگران در فهرست مشاغل رسمی کشور نیست.

او در ادامه با اشاره به شرایط دشوار مراحل مختلف تولید و عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری، از موج سهمگین بیکاری و سایه آن بر زندگی سینماگران سخن گفت.  

وی شرایط دشوار اعضایی را که دچار بیماری‌های خاص هستند بازگو کرد و در ادامه به نگرانی‌هایی که سینماگران و هنرمندان در مورد مالیات دارند اشاره کرد و با گله از این‌که از عبارت سلبریتی برای تحقیر هنرمندان استفاده می‌کنند، گفت: سلبریتی‌های ما در برابر کسانی که خون مردم و پول بیت‌المال را در فنجان‌های چای دبش می‌نوشند شرف دارند.

وی همچنین فراهم ساختن بستر مناسب و برخورد آزاداندیشانه با سلیقه‌های گوناگون را ضروری دانسته و با بیان مواردی همچون عدم توجه قانون‌گذار به امور سینماگران، نبودن بودجه اختصاصی برای خانه سینما، ناچیز بودن بودجه فرهنگ و هنر ادامه سخن داد.

دهکردی تعامل با سازمان سینمایی و صندوق اعتباری را مثبت خواند و راه اندازی صندوق بیکاری سینماگران را از مطالبات خانه سینما دانست.

در پایان از این که اهالی سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و به طور کلی هنرمندان هنوز یک بیمارستان اختصاصی برای خود ندارند ابراز ناخشنودی کرد و افزود: اینها بخشی از مشکلات سینماگران هستند و امیدواریم شرایط برای شنیدن حرف‌های بیشتر هم فراهم شود.

در بخشی دیگر از این مراسم از علی نصیریان دعوت شد و این بازیگر در بخشی از صحبت‌های خود خطاب به رئیس جمهور و مسئولان دولتی و قانون‌گذران، به اهمیت توجه به خلاقیت‌های سینماگران و حذف دستورالعمل‌های باز دارنده و موانع رشد خلاقیت هنری در آثار سینمایی اشاره کرد و گفت: هنرمندان قواعد رامی‌شناسند و آن‌ها را در حد عرف رعایت می‌کنند اما عده‌ای با مانع تراشی سد راه خلاقیت سینماگران خصوصا نسل جوان می‌شوند و این شایسته سینما وفرهنگ و هنر ما نیست.

در این مراسم هنرمندان دیگری نیز به بیان مشکلات و مسائل جاری در حوزه‌های تخصصی خود و عرصه فرهنگ و هنر اشاره کردند.
https://jahannews.com/vdcco1q4o2bqmo8.ala2.html
jahannews.com/vdcco1q4o2bqmo8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شرایط بسیار سخت مردم به دلیل تورم و گرانی را خوب آمدند
Iran, Islamic Republic of
چرا فیلمش را نمیگذارید
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان خصوصی می خان این جماعت
Iran, Islamic Republic of
هنر مندان مگر تافته جدا بافته هستن که باید بیمارستان اختصاصی داشته باشند
United Arab Emirates
هنرمند متعهد کم دیدیم، یا دنبال اقامت کانادا هستند یا دنبال راه فراری برای مالیات ندادن. وقتی هم مشکل یه بحرانی توی کشور پیش می آد برخی از به اصطلاح هنرمندها روی نتانیاهو را سفید می کنند.