يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۹

ما از وضع موجود راضی نیستیم

مهدی فضائلی
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 872965
جريان انقلابی اصیل، با سعه‌صدر و مدارا، نه‌تنها مشوق ریزش‌ها نیست و دافعه را فقط در حد ضرورت پذیرا می‌شود بلکه همواره به دنبال گسترده کردن چتر انقلاب، جذب حداکثری، رویش بیشتر و تنش‌زدایی در روابط بین‌الملل و سیاست خارجی کشور است.
جهان نيوز - مهدی فضائلی: از جمله مغالطه‌هایی که پیوسته در فضای سیاسی کشور وجود داشته و در مقاطعی از جمله انتخابات اخیر دوباره بازنمایی شد؛ معرفی جريان انقلابی به‌عنوان حامی وضع موجود و جريان غیرانقلابی به‌عنوان ناراضی از وضع موجود و حامی یا خواهان تغییر است.

دو نکته در اینجا نیازمند تبیین است، نخست تعریف «وضع موجود» و دیگر، تعریف «تغییر» 
اگر وضع موجود به معنای اصل نظام جمهوری اسلامی با همه آن چیزی است که در قانون اساسی آمده، قطعا جريان انقلابی، مدافع آن است هرچند اصلاح قانون اساسی را در صورت لزوم، با رعایت اقتضائات زمان و طی فرآیندی که در اصل ۱۷۷ قانون اساسی آمده، ممکن می‌داند. اما اگر مراد از وضع موجود، عدم تحقق کامل عدالت، برخی ناکارآمدی‌ها، مشکلات معیشتی، مفاسد اقتصادی و عدم تحقق همه اصول قانون اساسی از قبیل آزادی‌های مشروع است؛ نه‌تنها جريان انقلابی مدافع این وضع نیست، بلکه قاطعانه مخالف آن است و نه تغییر بلکه تحول را، راه برون‌رفت از این شرایط می‌داند.جريان انقلابی اصیل، عاقل و باورمند به ارزش‌های انقلاب اسلامی، ضمن پایبندی به اصل نظام و دفاع تمام‌قد از آن، همچنین دیدن نقاط قوت نظام و دستاوردهای شگفت‌انگیز آن، ايستادن در برابر همه معاندان و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را سرلوحه خود می‌داند و هیچ‌گونه کمی، کاستی، نقص و اشکال را در امور جاری کشور برنمی‌تابد و خواستار مدیریت و فعالیت جهادی برای رفع این‌گونه مشکلات است.  

جريان انقلابی اصیل، با سعه‌صدر و مدارا، نه‌تنها مشوق ریزش‌ها نیست و دافعه را فقط در حد ضرورت پذیرا می‌شود بلکه همواره به دنبال گسترده کردن چتر انقلاب، جذب حداکثری، رویش بیشتر و تنش‌زدایی در روابط بین‌الملل و سیاست خارجی کشور است.

بر این مبنا که متخذ از تعالیم نورانی قرآن کریم از جمله، «...رحماء بینهم و  اشداء علی الکفار» است، جريان اصیل انقلاب همان‌قدر که در برابر دشمنان و معاندان، قاطع و با صلابت است، در درون، منعطف و اهل مداراست.

این جریان در عین صلابت مقابل معاندان، مبتنی بر قاعده «لا تَظلِمونَ وَلا تُظلَمون» در سیاست خارجی به دنبال تنش‌زایی نیست.

لذا 1: افراد و جريان‌هایی را دیدید که به نام و تحت لوای عدم رضایت از وضع موجود، خواستار بی‌اعتنایی به ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی هستند و یا به نام تنش‌زدایی، نسبت به استقلال کشور اهل تسامح‌ هستند، بدانید این‌ها منافقین جدید، سکولارها و غرب‌گرایانی هستند که این مسیر ناصواب را برگزیده‌اند و تغییر مورد نظر آنها جز ارتجاع و وابستگی ثمری نخواهد داشت.

2: اگر افراد و جريان‌های افراطی را دیدید که دائم در پی غیریت‌سازی و حذف دیگران، کوچک کردن گستره چتر انقلاب، نگاه ماکیاولی به سیاست و استفاده از هر ابزاری برای رسیدن به هدف و یا به نام انقلابی‌گری خواستار تنش‌زایی در عرصه سیاست خارجی‌اند، بدانید این‌ها را نیز خطر نوخوارجی شدن تهدید می‌کند و در صورت عدم اصلاح مسیر خود، دیر یا زود خود را از ولی جامعه نیز انقلابی‌تر و ارزش‌مدارتر خواهند دانست و مصداق «المتقدم لهم مارق» خواهند شد! از هر دو گروه پرهیز کنید!
https://jahannews.com/vdcepw8vnjh8foi.b9bj.html
jahannews.com/vdcepw8vnjh8foi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در هر حال باید به مردم نزدیک تر شد.
Iran, Islamic Republic of
کاش رسانه ملی هم بیشتر از این به مردم نزدیک شود.
حق
Denmark
خیلی اعلا نوشته اید.
Iran, Islamic Republic of
اعلام ناراحتی از فضای موجود کافی نیست برشمرد نقاط مثبت ملموس هم فراموش نشود.
Iran, Islamic Republic of
برای تغییر وضع موجود رایزنی با کشورها با موفقت دو سوم اعضا برای تغییر مقر سازمان ملل متحد از امریکا به کشور دیگر امکان پذیر است
Iran, Islamic Republic of
بیشتر از این در سطح بین الملل می توانیم دولت امریکا را بی آبرو کنیم بین ملت های جهان بخصوص ملتهای مسلمان
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
خب. دغدغه بسیاری از مردمی که به آقای رئیسی رأی دادند، برگرداندن فلان خواننده طاغوتی به کشور و حضور بانوان در ورزشگاه نبوده است.
بسیاری به امید شجاعت ایشان برای حل مسائل بزرگ کشور رای دادند که در زمینه رویکرد سیاست خارجه کاملا مشهود است.
منتهی تغییر ریلی در زمینه اقتصادی صورت نگرفته و ما بشدت گله مندیم.
Iran, Islamic Republic of
جناب اقاي فضائلي - با سلام
كسي با اصل نظام و انقلاب مشكلي ندارد. اما مردم از برخی مسئولان ناراحتند