پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

مراقب کلاهبرداران در قالب قالی‌شو باشید

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۴۴
کد مطلب: 872248
فصل، فصل خانه‌تکانی و رفت‌وروب است. این روزهای پایانی سال، در کوچه و خیابان زیاد می‌بینیم وانت‌بارهایی را که فرش‌ها و قالی‌ها را برای شستن یا برای تحویل به مشتریان بار زده‌اند، اما معلوم نیست که بازگشتی در کار باشد!
مراقب کلاهبرداران در قالب قالی‌شو باشید
به گزارش جهان نيوز به نقل از همشهری آنلاین، قدیم‌ها قبل از آنکه آپارتمان‌نشینی گریبان ما را بگیرد، معمولا خودمان آستین بالا می‌زدیم و فرش‌ها را در حیاط خانه پهن می‌کردیم و با کمک همه اعضای خانواده، به جان آن می‌افتادیم تا برای عید تمیز وپاکیزه شوند.
 
اما این روزها شیوه خانه‌تکانی تغییر کرده و دیگر از فرش شستن‌ها در حیاط خانه و آویزان‌کردن آنها از پشت‌بام‌ها خبری نیست. آن روزها - اگر به یاد داشته باشید - پلیس به خانواده‌ها اخطار می‌داد که مواظب باشید فرش‌ها از روی پشت‌بام‌ها به سرقت نبرند، اما دیگر نه آن پشت‌بام‌های خانه‌های ویلایی در کلانشهرها مانده و نه جانی به صاحبان آپارتمان‌های همین شهرها تا با آلودگی‌های شهری و خستگی زندگی روزمره آستین‌ها را بالا بزنند و فرش بشویند، تازه اگر بخواهند هم نمی‌شود در مجتمع‌های امروزی قالی شست.

حالا با توجه به اینکه است اغلب افراد نزدیکی‌های عید فرش‌ها و قالی‌هایشان را به قالی‌شویی می‌سپارند، تعداد زیادی پرونده‌ سرقت در پوشش قالی‌شویی در استان‌های مختلف کشور تشکیل شده و همه این اتفاقات در پس ناآگاهی و ساده‌لوحی اتفاق افتاده است.

اتفاقی که هر سال تکرار می‌شود و با وجود هشداری‌های مکرر پلیس، همچنان این نوع سرقت‌ها مالباخته دارد.عده‌ای کلاهبردار با درج آگهی‌های تبلیغاتی و پیامک در موبایل و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در پوشش مراکز و شرکت‌های قالی‌شویی شهروندان را اغفال می‌کنند.

برخی شرکت‌ها هم با اجاره دفتر و تهیه اسناد جعلی، در این ایام به فعالیت می‌پردازند و پس از جمع‌آوری فرش‌های شهروندان، با تعطیل‌کردن دفتر فرار می‌کنند. اعلام قیمت‌های پایین از سوی این افراد، ترفندی برای فریب مردم است.

به همین دلیل امسال هم رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا ضمن هشدار به شهروندان برای گرفتار نشدن در دام شرکت‌های غیرمجاز قالیشویی، از مردم خواست پیش از سپردن فرش‌های خود به قالیشویی‌ها از طریق اتحادیه‌های صنفی از مجازبودن آنها اطمینان یابند.

شرکت‌های معتبر و دارای پروانه خدمات قابل شناسایی و پیگیری هستند و معمولا با مراجعه به سایت مربوطه یا روزنامه رسمی می‌توان از درستی فعالیت آنها مطمئن شد. علاوه بر این، دقت داشته باشید در زمان مراجعه افراد به این شرکت‌ها، ضمن درخواست کارت شناسایی، حتما چهره آنها را به‌خاطربسپارید و شماره پلاک خودروی‌ حمل فرش را یادداشت کنید تا درصورت بروز مشکلات احتمالی، پلیس بتواند مجرمان را در اسرع وقت شناسایی و دستگیر کند.
https://jahannews.com/vdci5ravvt1ayr2.cbct.html
jahannews.com/vdci5ravvt1ayr2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *