دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ترامپ بازهم از رقیب خود پیشی گرفت

سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب: 871459
جمهوری خواهان که در کارولینای جنوبی برگزار شد، به‌راحتی بار دیگر از سد نیکی هیلی جدی‌ترین رقیب خود عبور کرد و به پیروزی رسید.
ترامپ بازهم از رقیب خود پیشی گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه ایران، رویترز گزارش داد دونالد ترامپ با وجود همه اتهاماتی که متوجه اوست و همچنین حکم اخیر دادگاه برای پرداخت جریمه‌ای 454 میلیون دلاری بابت جعل صورت‌های مالی جهت دریافت وام و بیمه با نرخ‌های مطلوب‌تر، همچنان طوری محبوبیت خود را بین رأی دهندگان جمهوری‌خواه حفظ کرده است که در انتخابات روز شنبه کارولینای جنوبی توانست 59.8 درصد آرا را از آن خود کند تا شمار دلیگیت‌های او به عدد 107 برسد.

این در حالی است که نیکی هیلی که پیشتر فرماندار کارولینای جنوبی بوده است و امید بسیاری داشت بتواند در خانه خود ترامپ را شکست دهد، تنها 39.5 درصد آرا را کسب کرد.

او با این حال هنوز هم امید خود را از دست نداده است و بعد از این شکست نیز اعلام داشت که تا آخرین مرحله با ترامپ مبارزه خواهد کرد و در این امیدواری تا آنجا پیش رفت که گفت: «ما باید در ماه نوامبر جو بایدن را شکست دهیم.

فکر نمی‌کنم دونالد ترامپ بتواند جو بایدن را شکست دهد.» او تأکید کرد: «امروز پایان کار ما نخواهد بود.»

این در حالی است که دونالد ترامپ تا کنون در تمام پنج رقابت مقدماتی جمهوری خواهان در آیووا، نیوهمپشایر، نوادا، جزایر ویرجین و این هفته در کارولینای جنوبی به پیروزی رسیده است.

با این حال شاید تکلیف این رقابت، هفته آینده در «سوپر تیوزدی» (سه‌شنبه بزرگ) روشن‌تر شود.

زیرا در مرحله بعدی انتخابات درون حزبی که سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود، 15 ایالت حضور دارند و طی آن تکلیف 874 دلیگیت مشخص خواهد شد.

هر کاندیدای حزب جمهوری خواه برای اینکه کاندیدای نهایی حزب در انتخابات ریاست جمهوری شود، به هزار و 215 دلیگیت نیاز دارد.
https://jahannews.com/vdcbs8bw9rhbzap.uiur.html
jahannews.com/vdcbs8bw9rhbzap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *