يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

فوت بیش از ۱۷ هزار نفر در تصادفات امسال

سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 870867
رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: امسال ۶ درصد تصادفات فوتی در آزادراه‌های کشور، ۱۵ درصد در بزرگراه‌ها و ۵۴ درصد در راه‌های اصلی اتفاق افتاده است.
فوت بیش از ۱۷ هزار نفر در تصادفات امسال
به گزارش جهان نيوز، سردار حسن مومنی در هفتادونهمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی گفت: امسال بیشترین فوتی تصادفات را از یکم تا ۱۳ فروردین داشتیم و استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی بیشترین میزان تلفات را در روزهای نوروز داشتند.

وی با بیان اینکه امسال استان‌های ایلام، تهران و البرز کمترین میزان تلفات نوروزی را داشتند، افزود: استان‌های مازندران و گیلان بیشترین تعداد تصادفات را در نوروز ۱۴۰۲ ثبت کردند.

رئیس پلیس راه با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات در ساعت ۱۶ تا ۲۰ ثبت شده است، گفت:

مهم‌ترین علت تصادفات، بی‌توجهی به جلو و ناتوانی کنترل وسیله نقلیه گزارش شده است.

این مقام انتظامی افزود: با افزایش ۶ درصدی شمار جانباختگان در ۱۰ ماه نخست امسال، ۱۷ هزار و ۵۰۰ جانباخته ناشی از حوادث ترافیکی در جاده‌های کشور ثبت شد.

سردار مومنی گفت: با افزایش ۵ درصدی شمار تصادفات رانندگی در ۱۰ ماه گذشته، شاهد روند کاهشی رشد تصادفات جاده‌ای بودیم.

وی با اشاره به اینکه شهریور و اسفند، ماه‌های بحرانی برای پلیس راهور است، افزود: پلیس راهور باید با استانداری‌ها و شهرداری‌ها برای ایمن‌سازی راه‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

رئیس پلیس راه با بیان اینکه رزمایش طرح نوروزی پلیس راهور از ۲۰ اسفندماه اجرا می‌شود، گفت: طرح نوروزی از روز پنجشنبه ۲۴ اسفند آغاز و تا سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.
https://jahannews.com/vdcd9z0j5yt05j6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd9z0j5yt05j6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *