دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ایران در جایگاه چهارم طب سنتی

سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 870862
دانشکده طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فعالیت می‌کنند و ایران توانسته است به مدت سه سال در جایگاه چهارم طب سنتی قرار بگیرد.
ایران در جایگاه چهارم طب سنتی
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، نفیسه حسینی یکتا مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: خدمات درمانی به صورت سرپایی در سلامتکده‌های دولتی توسط متخصصان حوزه ارائه می‌شود. همچنین اساسنامه مربوط به بستری بیماران در دست تدوین است. خدمات طب ایرانی تحت پوشش بیمه قرار دارد و ۳ خدمت برای تحت پوشش قرار گرفتن به شورای عالی بیمه ارسال شده است که تا پایان سال جاری عملیاتی می‌شود. همچنین سه خدمات دیگر تا پایان سال آتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. ۵۶ فرآورده دارویی سنتی تحت پوشش خدمات بیمه قرار دارد.

وی ادامه داد: پزشکان دارای مدرک تحصص طب ایرانی و پزشکانی که دوره طب ایرانی را سپری کرده باشند مجاز به ارائه خدمات طب ایرانی هستند. افراد دیگر مجاز به ارائه خدمات طب ایرانی نیستند، کسانی با عنوان طب ایرانی ارائه می‌دهند به صورت ادغام یافته توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفتند و در صورت اینکه بتواند حد نصاب لازم را به دست بیاورند از تجربیات این افراد در حوزه طب ایرانی استفاده می‌شود. وزازت بهداشت به منظور اینکه افراد از خدمات متخصیان واقعی برخوردار شوند اطلاعات ان‌ها را در سایت نظام پزشکی و دفتر طب ایرلنی ثبت کرده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت افزود: دانشکده طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فعالیت می‌کنند و تعداد گروه‌های آموزشی این حوزه ۱۲ مورد است.

تحقیقات بسیار زیادی در این حوزه شکل گرفته است به نحوی که ایران توانسته است به مدت سه سال در جایگاه چهارم طب سنتی قرار بگیرد.

حسینی یکتا در پایان گفت: بیش از ۱۲۰ طرح تحقیقاتی در دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت واصل شد که از این تعداد بیشتر منجر به تولید دارو‌های کمک برای درمان بیماری کرونا منجر شد.
https://jahannews.com/vdciquavrt1ayv2.cbct.html
jahannews.com/vdciquavrt1ayv2.cbct.html
برچسب ها: ایران طب سنتی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *