پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۲
۴۲

مدیرعامل ایران‌خودرو: ری‌را باکیفیت‌ترین خودروی داخلی خواهد بود

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 870228
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با تأکید بر این‌که ری‌را باکیفیت‌ترین خودروی داخلی خواهد بود، گفت: این خودرو بدون هیچ ایراد و مشکل کیفی وارد بازار خواهد شد.
با کیفیت‌ترین خودروی تولید داخل +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایکوپرس، علیمردان عظیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، در آیین افتتاح خط تولید محصول جدید ری‌را، ضمن تبریک ایام دهه فجر و عید سعید مبعث رسول اکرم(ص)، با بیان این‌که امروز در مرحله صنعتی‌سازی خودروی ری‌را هستیم، بیان کرد: این محصول نخستین پلتفرم کلاس CUV است که مرحله طراحی و صنعتی‌سازی آن در داخل کشور انجام شده است؛ برخی هزینه می‌کنند تا از خارج از کشور خدمات دریافت کنند در حالی که این خدمات در کشور وجود دارد.

وی وزیر صمت را فردی شجاع دانست که بزرگ‌ترین مشکل کشور، یعنی بحث کمبود سوخت را به‌درستی در نظر گرفته و به سمت استفاده از خودروی برقی حرکت کرده و اظهار کرد: خودروی برقی نیاز ضروری برای حال و آینده کشور است و ما در ایران خودرو به این اتفاق و هماهنگی رسیده‌ایم که برای نجات صنعت کشور، راهی نداریم جز این‌که به سمت کاهش مصرف سوخت و تولید خودروی هیبرید و برقی برویم.

عظیمی با اشاره به این‌که محصول ری‌را با قابلیت توسعه برای پلتفرم برقی طراحی شده است، خطاب به وزیر صمت گفت: نسخه برقی آن را هم شما و هم برخی از مسئولان مشاهده و تست کرده‌اید و مورد قبول واقع شده است.

وی با اشاره به این‌که ری‌را قابلیت رقابت با خودروهای برقی چینی را دارد، بیان کرد: از جهت قدرت و مسایل فنی، این خودرو از نسخه‌های چینی بهتر عمل می‌کند.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: مجموعه ایران‌خودرو با کارکنان بسیار زحمت‌کش و متخصص، با وجود همه فشارها و سخنان قدری ناجوانمردانه که این روزها در حق این صنعت زده می‌شود، اراده کرده‌اند که اولین باشند و بهترین خدمات را به مردم شریف کشورمان ارایه دهند.


تا پایان سال آینده نسخه برقی ری‌را عرضه خواهد شد
عظیمی با بیان این‌که تا انتهای اردیبهشت ماه سال آینده ری‌را بنزینی حتما به مردم عرضه خواهد شد، گفت: تا پایان سال 1403 نیز نسخه برقی ری‌را به عنوان اولین خودروی برقی کشور، در مجموعه بزرگ ایران خودرو تولید انبوه و تحویل مردم خواهد شد.

وی با بیان این‌که این محصول تقریبا آن‌چه که امروز در بازار خودرو به آن نیاز داریم را می‌تواند به مردم ارایه دهد، خاطرنشان کرد: این خودرو صددرصد در داخل مجموعه کشور و ایران خودرو طراحی و ساخته شده است، پلتفرم آن نیز داخلی بوده و محصول تفکرات جمعی است که امروز در خدمت شما هستند.

عظیمی با بیان این‌که روزی پیکان در این مجموعه به صورت مونتاژی تولید می شد، اما امروز خودروی تارا و ری‌را تولید داخل می‌شود، گفت: این‌ها اثرات شعار «ما می‌توانیم» و انقلاب اسلامی و تفکر امام عظیم‌الشانی است که تاکید کردند ما باید بر روی پاهای خود بایستیم. مطمئنم متخصصان مجموعه ایران‌خودرو کم‌تر از متخصصان مجموعه موشک سازی کشور نیستند. یقین بدانید که این توان در مجموعه ما وجود دارد و تنها لازم است که با برنامه ریزی از این توان و پتانسیل بسیار ارزشمندی که در مجموعه‌های صنعتی مانند ایران‌خودرو وجود دارد بهره برده و با هدایت درست این توانمندی‌ها را به نتیجه برسانیم.

وی با تاکید بر ضرورت برقی‌سازی محصولات، اظهار کرد: اگر وضعیت حال حاضر استمرار یافته و خودروی برقی وارد کشور نشود، در پنج سال آینده باید حدود 11 میلیارد دلار برای واردات بنزین به کشور هزینه شود. امروز هیچ فردی نباید از تفکر ارزشمند برقی‌سازی کوتاه بیاید، زیرا چاره‌ای جز آن نداریم. امسال بیش از دو میلیارد دلار بنزین وارد کشور شده است، اگر این مبلغ را برای حمایت از برقی سازی صرف می‌کردیم، مطمئن باشید که یک گام جلوتر از امروز بودیم. از دولت محترم و مجلس خواهش می‌کنم از راهبرد برقی سازی و کاهش مصرف سوخت حمایت کنند.

برای پاسخ‌گویی به نیاز مردم و شهرداری‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد
وی در ادامه با بیان این‌که با توانی که در مجموعه ایران خودرو وجود دارد، برای پاسخ‌گویی به نیازهای مردم و شهرداری‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: ما درخواست حمایت رانتی نداشته و همین اندازه که قیمت محصولات اصلاح شود، کافی است.

عظیمی تصریح کرد: پس از صنایع نظامی کشور، صنعت خودرو، اولین صنعتی بوده که مورد تحریم قرار گرفت. در شرایط تحریم و کمبود منابع مالی، کارکنان زحمت کش ایران خودرو ایستادگی کرده و شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند. 

وی با بیان این‌که به دنبال افزایش قیمت به اندازه بازار نیستیم، گفت: اگر قیمت محصولات ما به اندازه‌ای باشد که زیان نکنیم، این صنعت پیشرفت کرده و می‌تواند پاسخ‌گوی همه نیازهای روز کشور باشد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در مجموعه ایران‌خودرو دیزل، محصولات خوبی تولید می‌شود، گفت: 40 دستگاه خودروی اتوبوس به یک شهرداری تحویل داده شده است؛ قرار بر این بود که پیش از تحویل، مبلغ 200 میلیارد تومان از بدهی را پرداخت کنند، اما بیش از یک ماه است که یک ریال از آن را هم نداده‌اند. شب گذشته نامه‌ای زده‌اند که برای پرداخت بدهی، یک فقره چک برای پایان مردادماه سال 1403 دریافت کنید، این در حالی است که درباره این صنعت این طور قضاوت می‌شود که شما توانایی تامین خودرو را ندارید و هزینه را دریافت کرده و خودرو را تحویل نمی‌دهید، اتفاقا بنده ادعا می‌کنم که خودرو تحویل داده‌ایم، اما پولی دریافت نکرده‌ایم.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: ما خودرو را تحویل داده‌ایم و به جای بدهی، ملک تحویل گرفته‌ایم، اما ملک را به فرد دیگری فروخته و فروش مال غیر کرده‌اند، همه این اسناد وجود دارد.

وی با بیان این‌که این امید را به وزیر صمت و همه ملت ایران می‌دهم که فرزندان شما در صنایع این کشور و ایران خودرو این توانایی را دارند که بهترین خودرویی که لایق آن هستید و بیش از محصولی است که ما امروز عرضه می‌کنیم را برای شما تامین کنند، تصریح کرد: تنها مشروط بر این‌که برخی اجازه دهند تا این صنعت روی پای خود بایستد. شک نکنید که توانایی این مجموعه از مجموعه های دیگر بیش‌تر است که کم‌تر نیست.

وی اظهار امیدواری کرد، با تدبیر وزیر صمت و کمک مجلس شورای اسلامی، بتوانیم مشکلات مالی که دست و پای این صنعت را بسته، باز کنیم. مطمئن باشید که در این صورت بهترین‌ها را برای این صنعت و کشور رقم خواهیم زد.
https://jahannews.com/vdcew78vvjh8fwi.b9bj.html
jahannews.com/vdcew78vvjh8fwi.b9bj.html
برچسب ها: خودرو داخلی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ببينيم و تعريف كنيم
آرش
Iran, Islamic Republic of
خب مرد ناحسابی یک روزی ژیان مونتاژ میشد ، تو عربستان هم ملخ میخوردند ، حالا اونا کجا ما کجا ...... به یزدان اگر ما خرد داشتیم
Iran, Islamic Republic of
الان مثلا عربستان چی داره خودش تولید میکنه ؟ هیچی
Iran, Islamic Republic of
خوش به حال پول دارها
Iran, Islamic Republic of
هرچه که ما داریم تولید میکنیم ،مونتاژ میکنیم
Iran, Islamic Republic of
تقریبا"تمام کشورهای توسعه یافته از مونتاژ و مهندسی معکوس شروع کرده اند این چیز عجیبی نیست!
احمد
Iran, Islamic Republic of
عربستان بعد از این همه مونتاژ الان چی از خودش داره ؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
تولید ونتیلاتور ، شتاب دهنده خطی ، دستگاه x ray ، رابط جراح ، موشک های نظامی ، تکنولوژی فضا ، پهپاد ها و رادیو داروها .... اینها مونتاژ است ؟
کدام کشور حاضر است این تکنولوژی ها را در اختیار کشور ما قرار بدهد .
بعضی از این تکنولوژی ها را هنوز کشور های توسعه یافته هم در اختیار ندارند
Iran, Islamic Republic of
دوست مثلا خردمند.عربستان الان هم مونتاژیه نه دارای تکنولوژی
Iran, Islamic Republic of
طراحیش از تنهاشاسی بلند آستن مارتین dbx کش رفتین کپی کاری مابقیشم که ساخت چین هست حتی این موتور 3 سیلندر جدید که قراره روش کار بشه
شما لطفا بگید مونتاژ جدید ملی؟!!
Iran, Islamic Republic of
چیه اون چراغهای سمندی ! حداقل چراغ گرد طراحی می‌کردید که به چشم تشبیه بشه
مسعود
United Arab Emirates
با قیافه غیر قابل تحمل
مجید
Iran, Islamic Republic of
اگر تولید کامل داخل هست پس باید قیمتش به ریال باشه نه به دلار ببینیم قیافش که خیلی کریح وزشته
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
تنها میشد وجای همین اظهار نظر بود که دوستمان کرد
ولاالله غیر ازاین دیگه جا نداشت
....
Romania
حمایتی که از شما شده تو این چهل سال اگه از صنعت فرغون سازی تو چین میشد الان بنز را هم به زانو در اورده بودن
Iran, Islamic Republic of
چرا اینهمه هجمه؟ کمی هم انصاف!
چرا خود شما با حمایت از محصول ایرانی مانند آنچه که مثلا" ژاپنی‌ها از محصولات بد خود کردند تا صنعتشان زمین نخوره یاد نمیگیری؟
همش تحقیر خود.
همشه
Iran, Islamic Republic of
خودروهای که تاکنون ساختید پر استهلاک و پر هزینه بودند این یکی را ببینیم و تعریف کنیم!
یاسین
Iran, Islamic Republic of
سلام.اگر واقعا می‌خواهیم مردم اعتماد به کلیه مسئولان داشته باشند.افرادی که پارس،تحویل نگرفتن.باهمان قیمت پارس بهشون خودروی ری را بدین
شوانا
Iran, Islamic Republic of
ما از خدامونه که بهترین و با کیفیت ترین و ایمن ترین ماشین دنیا با قیمت منصفانه تحویل جامعه بدین
علی
Iran, Islamic Republic of
ظاهرش که خوبه
مهرداد ۷۵
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Iran, Islamic Republic of
حرف از خودرو ملی و مقایسه با تولید پیکان میزنند اما اون خودرویی ملی به حساب میاد که مثل پیکان دهه ۵۰ هر ایرانی اراده میکرد می تونست بخره
Iran, Islamic Republic of
دهه 50 مردم نون نداشتند بخورن ، کجا اراده میکردن پیکان میخریدند ؟؟؟
فیلماش موجوده .
Iran, Islamic Republic of
واقعا؟ پس چرا از هر دویست نفر یک خودرو در ایران بود؟ مردم بدشون میاومد از ماشین؟
Iran, Islamic Republic of
کجا هر ایرانی اراده میکرد میتونست بخره؟ والله از بزرگترات بپرس توی شهرای 200هزارجمعیت 4تا 5تا پیکان میدیدی تو دهه 50
احمد
Iran, Islamic Republic of
پرداختی معلم در سال 54 حدود 400 تومان و پیکان حدود 21000 تومان . چطوری می تونسته با یک اراده خرید کنه ؟ ؟؟؟(اسناد فیش حقوقی و ... موجود)
در ضمنی که خیلی ساده است . میزان مالکیت خودرو به ازاء هر نفر در آن سالها را با الان مقایسه کنید به نتایج جالبی می رسید
ali
Iran, Islamic Republic of
اون چراغای سمندی ضایع چیه
کارمند
Iran, Islamic Republic of
عجب ؟! می خواهید ضرر نکنید شما همیشه ضرر نکرده اید و تازه سودهای کلان و چندین برابر برده اید .
Iran, Islamic Republic of
پس تا بحال چی تحویل مردم میدادید
مارشال
Iran, Islamic Republic of
بعید میبینم مردم بتونن بخرن
Iran, Islamic Republic of
مصرف سوختش رو هم بی زحمت بفرمایید پرمصرف یا کم مصرفه جهان به سمت خودروهای کم مصرف حرکت میکنه
ارسلان محمدی
United Arab Emirates
این همون تاراست
ناصر
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله بتونین بهترین خودرو روبسازین، بله از نظر تاثیر بر زندگی مردم واهمیت کمتر از بچه های موشکی نیستند، اما خیلی باید پر رو باشن که خروجی الانشون رو با بچه های موشکی مقایسه کنند
Iran, Islamic Republic of
فعلاً اولش خوب میزنن بعد از اون که از کیفیت کم میکنن
وقتی انحصاری باشه همینه
Iran, Islamic Republic of
چرا ماشین داره گریه میکنه ؟!
سینا
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای بعضیا متأسم، این طراحی طراح خوب و نخبه ایرانخودرواست، کسی که با تیم قوی طراحیش شاهینو طراحی کردن ، اینایی که ایراد میگیرن و همش از فرار مغزا و نخبه کشی دم میزنن این ماشینا نمونه ای از حمایت از نخبه هاست
خیالباف
Iran, Islamic Republic of
واقعا پس از چند سال تولید بی کیفیت که جان هزاران نفر رو گرفته وخیلی ها رو داغ داره کرده، البته تا تست نشده نمیشه خیلی ازش تعریف کرد
United States
شما باید با آفتابه لگن فروشهای چهار راه مولوی رقابت کنید
Iran, Islamic Republic of
اره ولی قیمتش هم با کیفیته!!!!!
کوثر
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تحیت
این آقای صنعت خودرو یه طوری صحبت میکند که طی این سالها انگار انواع خودروها را تولید کرده و مردم از آنها استفاده کرده اند؟!!!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
سلام . آقا این چه طراحی نمای جلو ری را مثل جانوران ناقص الخلقه شده انگار چهار تا چشم زشت داره.شده مثل کارتونهایی هست که یک هیولا درست مانند که همه بترسند . یک چیزی رو ماشینهای روز دنیا دیده بودید اما هرفردی که گردو نمیشه
Iran, Islamic Republic of
سه مدل خودروی باکیفیت مطابق با استاندارد های جهانی تولید کنید به طوری که قیمت مصرف کننده ان با مشابه خارجی اش تفاوت معنا دار داشته باشد.خطوط تولید خودرو های بی کیفیت را هم تغییر دهیدتا همین سه مدل ساخته شود.واجازه واردات خودرو وتاسیس نمایندگی مجاز بدهید