شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

حداد عادل: امیدوارم مجلسی تخصصی شکل بگیرد

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 869278
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب ابراز امیدواری کرد تا مجلس دوازدهم، مجلسی متخصص و پاکدست باشد.
حداد عادل: امیدوارم مجلسی تخصصی شکل بگیرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سمیه رفیعی در همایش حامیان بهمنی محیط زیست، اظهار کرد: در حوزه بین‌الملل نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسأله محیط زیست نامزد برتر دریافت جایزه بین المللی محیط زیست شد. شانزدهم اسفند ماه همایش بین‌المللی با حضور همه سفرای کشور‌ها و دفاتر محیط زیست سازمان ملل در خصوص تاثیرات جنگ غزه بر محیط زیست برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: دگراندیشان و مدعیان حوزه محیط زیست هیچ‌گاه در حوزه محیط زیست در وادی عمل گام برنداشتند و این فقط شورای ائتلاف بود که در عرصه سیاسی و عمل این موضوع را عملیاتی کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش فجرآفرینان در عرصه محیط زیست، تصریح کرد: پیش از اینکه به مجلس بیایم تمام مذاکرات تدوین‌کنندگان قانون اساسی که تعدادی از اندیشمندان آن زمان بودند را کامل گوش دادم. اصل ۵۰ قانون اساسی در بحبوحه درگیری‌های آن زمان تدوین و تصویب شد که همچنان در دنیا بی‌نظیر است و این امر را نیز مدیون شهید بهشتی هستیم. مشی شهید بهشتی را شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب ادامه داد و برای اولین بار پای حوزه محیط زیست ایستاد و یک نیروی تخصصی را به مجلس فرستاد.

وی در ادامه تاکید کرد: متأسفانه از ابتدای تشکیل سازمان محیط زیست یک اکولوژیست یا متخصص محیط زیست، در راس این سازمان قرار نگرفت. دگراندیشان و مدعیان حوزه محیط زیست هیچ‌گاه در حوزه محیط زیست در وادی عمل گام برنداشتند و این فقط شورای ائتلاف بود که در عرصه سیاسی و عمل، این موضوع را عملیاتی کردند. شورای ائتلاف پای امر تخصص ایستاد و اثرات غیر قابل انکار آن را در امر محیط زیست بوجود آورد.

رفیعی گفت: شورای ائتلاف جزو معدود جریان‌های سیاسی است که نیرو‌های خود را در مجلس مجبور نکرد که مثلاً به فلان موضوع رأی دهند یا ندهند و این اوج بلوغ یک جریان سیاسی است. اینکه رهبر معظم انقلاب مجلس این دوره را مجلس انقلابی می‌دانند، یکی از دلایل به خاطر اعتمادی بود که به جوانان متخصص شد و راه ورود جوانان انقلابی را به مجلس باز کردند.

در این مراسم غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب نیز خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که در دنیا مسأله محیط زیست یک دغدغه جهانی شده و انسان چگونه می‌تواند با طبیعت به یک تعادل برسد، شرط رسیدن به این موضوع این است که انسان بتواند جلوی حرص خودش را بگیرد. بسیار برای بنده باعث خوشبختی است که در کشور ما سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست فعال شده‌اند و با یکدیگر پیوند و پیوستگی پیدا کرده‌اند.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در ادامه تصریح کرد: فعالان بهمنی محیط زیست که این جلسه را تشکیل داده‌اند، ان‌شاءالله که تا یازدهم اسفند ماه هم بهمنی بمانید و با بهمنی ماندن‌تان مردم را به حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت کنید تا تحول امکانپذیر باشد. بنده در باب محیط زیست به یک بحث فلسفی می‌پردازم، شما اگر تاریخ علم غربی را بخوانید دوران قرون وسطی دوران تسلط طبیعت بر انسان بود. بشر در ادامه زیست خود توانست در ادامه با کمک علم بر طبیعت مسلط شود.

حداد عادل در ادامه تصریح کرد: ماجرا این است که این انسان وقتی بر طبیعت مسلط شد، طبیعت را از بین برد و آن زیاده‌خواهی و اشتهای بی‌نهایت که در سرشت همه انسان‌هاست کار خودش را کرد. تعبیر قرآن برای انسان قابل توجه است، قرآن می‌گوید که انسان حریص آفریده شده است. ما شاهد استخراج بی‌رویه معادن و قطع بی‌رویه درخت‌ها، کشتار حیوانات در طبیعت و کار‌های ناشایست دیگر هستیم که دنیا به این سمت می‌رود. معادن، نفت و گاز چطور استفاده می‌شود، انگار که انسانی که به مدد علم بر طبیعت چیره شده، هیچ نگاهی به آینده ندارد و با حاکم شدن نگاه سرمایه‌داری مصرف بیشتر را تبلیغ می‌کند.

وی در ادامه تأکید کرد: این تسلط بی‌رحمانه انسان بر طبیعت، باعث واکنش طبیعت بر انسان شده است، تنها یک زمین نام کتابی است که در ایتالیا نوشته شده که به سرمایه‌داران و تولیدکنندگان می‌گوید توجه داشته باشید که زمین در خطر است و اگر زمین قابل زیست نباشد، جای دیگری نیست که شما بروید. شما امروز شاهدید در دنیا مسأله محیط زیست یک دغدغه جهانی شده و انسان چگونه می‌تواند با طبیعت به یک تعادل برسد، شرط رسیدن به این موضوع این است که انسان بتواند جلوی حرص خودش را بگیرد، اگر انسان با خدای خودش صلح نکند با طبیعت نمی‌تواند صلح کند.

وی با بیان این که انسانی که معتقد به خدا نباشد دلیلی نمی‌بیند که غصه نسل‌های فردا را بخورد و این نکته بسیار مهمی است، خاطرنشان کرد: در کشور ما مسائل زیست‌محیطی کم نیست، البته یک قدری در حفظ گونه‌های جانوری کار شده و حتی ما شهدای محیط‌بانی نیز تقدیم کرده‌ایم، باید تشکر کنم از افرادی که در مجلس و شورای شهر تهران از نگاه‌های محیط زیستی حمایت کرده‌اند.

حداد عادل در پایان ابراز امیدواری کرد که یک مجلس فعال، تخصصی، پاک و پاک‌دست شکل بگیرد که در کنار دولت هم به توسعه کمک کند و هم به حفظ محیط زیست.
https://jahannews.com/vdchqwn6623n-id.tft2.html
jahannews.com/vdchqwn6623n-id.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مثل مجلس شما ؟!
سروش
Iran, Islamic Republic of
حنما همه متخصصانش هم باید از دانشگاه علامه طباطبایی فارغ التحصیل شده باشن