دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

اژدهای چهار سر و ما

کمیل خجسته
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 868818
انقلاب با فساد مبارزه می‌کند. مثلا ماجرای مواجهه با «چای دبش» یک افتخار است. جمهوری اسلامی مقصرین و گنهکارانش را گرفت. پول رفته را به بیان وزیر اقتصاد از دبش پس گرفت و حتی این جمهوری اسلامی بود که خبر برخورد با چای دبش را به مردم رسانه‌ای کرد.
جهان نيوز - کمیل خجسته: «اسلام علم مبارزه نیست.» این جمله را عده‌ای از جوانان و مبارزین در بحبوحه مبارزه و 12سال بعد از آغاز نهضت آقای خمینی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند. آن‌ها حرکت امام را ناموفق و بی‌سرانجام ارزیابی کرده بودند و در سال 54 با بیانیه تغییر ایدئولوژی، خط خود را از خط اسلام جدا کردند و مارکسیست شدند. واقعیت اینست که در آن زمان قدرت یا در دستان غرب لیبرالیستی یا شرق سوسیالیستی بود. از طرف دیگر قدرت ساواک و سرکوب در داخل ایران جوری بود که به مبارزین می‌گفتند «با مشت به جنگ درفش می‌روید و این کارها بی فایده است.»

۲- اگر به آن گروه؛ گفته می‌شد سه سال صبر کنید، قله نزدیک است؛ مسخره می‌کردند که شما نه علمش را دارید و نه واقعیت‌ها را می‌بینید. مگر می‌شود با نگاه اسلام مبارزه را پیروز شد؟! اما واقعیت سه سال بعد خودش را نشان داد و یک گزاره مهم در عالم مطرح شد: اسلام مکتب و علم مبارزه است.

بعد از آن، این مکتب توانست با رای مردم در قالب قانون اساسی خود را به شکل و ساختار و نظام سیاسی درآورد. بعد در جنگ و ترور و کودتا و تجزیه‌طلبی توانست با #بسیج_مردمی بایستد و با شکست پروژه امریکایی #تغییرنقشه_خاورمیانه در دهه 80 و انقلاب رنگی در سال 88 عملا این عبارت را جا بیندازد که «جمهوری اسلامی ایران را نمی‌توان براندازی کرد.»

۳- امریکایی‌ها که دیگر توان نظامی و براندازی خود را آزموده و آن را ناکارآمد دیده بودند؛ راهبرد جدیدی را به‌نام #نظام_تحریمی نظام از سال ۸۸ آغاز کردند. اوباما در قالب طرح #گزینه‌های_روی_میز  ترامپ با #کمپین_فشار_حداکثری و بایدن با ادامه همین کمپین تلاش کردند این جمله را جا بیندازند: «اسلام توان حل #مسائل_اقتصادی را ندارد» تا مردم را از ج‌ا جدا کنند.

انقلاب حالا در چالش چهارم خود قرار گرفته است. چالشی که در مواجهه با یک موجود چهار سر شکل گرفته. سه سر آن داخلی و یک سرش خارجی است. مهمترین عنصر داخلی، نظام بوروکراسی نفتی، دومین آن فساد و سومینش نفوذ است. صحبت‌های رهبری درباره واگذاری پروژه‌های نفتی به بخش خصوصی و نه امثال ستاد اجرایی، تاکید انقلاب برای حرکت به سمت دانش‌بنیانی و عبور از بودجه نفتی دغدغه‌هایی از این جنس است. 

انقلاب با فساد مبارزه می‌کند. مثلا ماجرای مواجهه با «چای دبش» یک افتخار است.

جمهوری اسلامی مقصرین و گنهکارانش را گرفت. پول رفته را به بیان وزیر اقتصاد از  دبش پس گرفت و حتی این ج‌ا بود که خبر برخورد با #چای_دبش را به مردم رسانه‌ای کرد. 

نفوذ و نظام تحریمی هم بر روی این دو عنصر پیشین سوار می‌شوند تا بر ایران و ایرانی لطمه وارد کنند. ج‌ا جایی است که می‌خواهد خاوری را بازداشت کند و امریکا و کانادا جایی است که این فاسدان را پناه می‌دهند. بعد رسانه‌های امریکایی به برخورد کننده می‌گویند فاسد. جای دزد و پلیس را تغییر می‌دهند تا مردم را جدا کنند. 

واقعیت اینست که مردم برگ برنده انقلاب بودند و حالا انقلاب در مواجهه با این اژدهای چهار سر برای حل چالش اقتصادش به مردم نیاز دارد. امریکا هم به تجربه دریافته است تا انقلاب پشتوانه مردمی دارد طرح‌هایش شکست خواهد خورد. به همین دلیل میزان مشارکت در #صندوق_رای یک پالس قدرتمند به این اژدهای چهار سر است.
https://jahannews.com/vdcgq7977ak9374.rpra.html
jahannews.com/vdcgq7977ak9374.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Denmark
یک جنبه مساله مد و به روز بودن - ارزش ها ی متغیر مو رد قبول جا معه - با زما ن در دنیا نسل ها از نظر بیو لوژیکی تغییر می کنند تغذ یه متغیر و حتی قاطی شدن هو رمون ها ی شیمیا یی در موا د غذا یی و محصولا ت حتی روی تعا دل جنسی جنین اثر دارد و ارزش ها ی جا معه و خا نوا ده و تر بیت هر دهه عوض می شود