شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲
خطیب نماز جمعه تهران:

راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد/ شورای نگهبان دین خود را به دنیا نمی‌فروشد

جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 868682
امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: در ۴۵ سالگی انقلاب هستیم؛ ان شاءالله راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.
راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد/ شورای نگهبان دین خود را به دنیا نمی‌فروشد
به گزارش جهان نيوز، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته و در مصلی امام خمینی (ره)، گفت: از وظایفی که مومنان دارند این است که ایام الله را فراموش نکنند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب، شاهی بر این کشور حاکم بود که فرعون وار مردم را می‌کشت و یا در زندان‌ها می‌انداخت و کشور را می‌فروخت؛ به نوعی برده تمام عیار استکبار بود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: در ۴۵ سالگی انقلاب هستیم؛ ان شاءالله راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

آیت الله خاتمی در ادامه با تسلیت درگذشت آیت الله نمازی، تصریح کرد: در طول ۴ دهه آشنایی که با آیت الله نمازی داشتم او را عالمی خستگی ناپذیر و مجاهد دیدم.

وی با بیان اینکه دهه فجر آیینه‌ای است که خورشید اسلام در آن درخشید، گفت: به افرادی که قبل از انقلاب را ندیدند، باید گفت انقلاب تبدیل یک دولت به دولت دیگر نبود بلکه تغییر یک گفتمان به گفتمانی دیگر بود.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: بعد از ۴۵ سال این مطلب روشن است که سلسله پهلوی برای اسلام زدایی آمدند. بنا داشتند اسلام را در این کشور از رسمیت بیندازند.

وی با بیان اینکه گفتمان طاغوت گفتمان استبداد و خفقان بود، بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی درواقع تغییر گفتمان اسلام زدایی به گفتمان حضور دین در صحنه بود.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: افتخار می‌کنیم امروز مستقل‌ترین کشور جهان جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله خاتمی افزود: امروز «آزادی» متن قانون اساسی ماست؛ البته آزادی به شکل غرب را نمی‌پذیرد.

خطیب نماز جمعه تهران تغییر گفتمان فحشا و گناه به گفتمان حیا و عفاف را از دیگر دستاوردهای انقلاب دانست و بیان کرد: امروز حجاب و عفاف قانون است و بی حجابی خلاف شرع و قانون است.

وی خطاب به افراد بی حجاب در جامعه، افزود: اگر به فرهنگ جای دیگری دل بسته‌اید احترام مردم و متدین‌ها را نگه دارید چرا که این اقدام شما تیری به قلب متدین است. دوستانه می گویم دست از این هنجار بردارید.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری انتخابات در روزهای آینده، گفت: اطمینان می‌دهم ۱۲ نفر در شورای نگهبان دین خود را به دنیا نمی‌فروشند. سطح صلاحیت افراد را مردم با انتخاب خود در روز انتخابات تعیین خواهند کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به مساله غزه گفت: در گزارش‌ها آمده بود که قطر از پیشرفت جدی در مذاکرات آتش بس در غزه خبر داده است. به رژیم صهیونیستی میگوییم دو شرطی را که حماس در این آتش بس دارد کاملاً معقول است. شرط اول توقف کامل حملات است و دیگری آزادی همه اسرای فلسطینی است.
https://jahannews.com/vdcfccdc0w6dvva.igiw.html
jahannews.com/vdcfccdc0w6dvva.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الان خواست اول همه مردم حجاب است. لطفاً در منابر عمومی حجاب را تذکر دهید
United States
مردم ستمدیده ایران در ۱۱ اسفند میزان وفاداری خود به نظام و روحانیت را به رخ جهانیان خواهند کشید.